Blev en full arbetsdag

Gick upp vid 4-tiden och gjorde mig iordning. Åt frukost och sedan datorn en stund. Väckte Inge så att han kunde skjutsa mig och Marita. Jag hade räknat med ett par timmars arbete och tog inte med någon lunch. Blev helt fast i jobbet. Fikade klockan 9 och så fortsatte jag med anmälningarna. Inge ringde och jag svarade: "Ja, jag lever" varmed Inge började skratta. Kollade på klockan och den var 11.45!!!!!!!!! Han  undrade hur länge jag skulle jobba och vi bestämde till kl. 13.45. Då hade jag lagt ut två rapporter, gjort mina tidrapporter och skickat iväg beställningar. Kände mig faktiskt nöjd. Inge och jag  hämtade Fia på jobbet. Hon skulle hem och packa om och sedan skjutsade vi henne till Håkan.
Det blev alltså inte ett par timmars jobb, men som Inge sade: Då kan jag njuta av morgondagen istället (tror jag).

När vi kom hem, åt vi bruna bönor och stekt fläsk. Mums så gott. Efter disken kollade jag på gårdagens och dagens avsnitt av "Hem till gården". Därefter ringde jag till min faster. Oj, oj, oj... Det är ju synd om henne det är det. Men jag gillar inte att höra att det är mitt fel att hon bor här i stan. Hon har ingen mat hemma och jag lovade att vi skulle hämta henne imorgon och skjutsa henne till affären. Vi hinner säkert att laga julmaten på eftermiddagen :)

Nu sitter jag här med en drink och det smakar jätte gott! GOD JUL PÅ ER ALLA!!


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0