Tjabba, tjena, hallå

Ja, vad ska man säga annat än "Tjabba, tjena, hallå"???? 

Sovit urdåligt inatt (ca 2-3 timmar). Det är på tok för lite. Gick upp 3.15 för jag insåg då att det var ingen idé längre. Gjorde mig iordning och sedan blev det datorn innan jag åt frukost. Och frukosten blev så god. Jisses vad det var gott med svartavinbärssylten i filen! Mums!! Och kanel på gick också bra.

Marita och jag cyklade iväg vanlig tid. Tack och lov så var där inget trasigt glas längs vägen. Risken är ju stor annars nu när nollningen är i full gång.

Lite småplock var det. Gjorde klart en rapport och fixade lite beställningar.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Ringde även Inge och kollade läget. Bra där med.

Fick sen jobb, så dagen gick fortare än vad jag trodde den skulle göra. Varit växlande, men mest sol. De hotade ju med både regn och åska, så jag var garderad. Men cykelturen hem gick bra. In med väskan. Fia skulle cykla till Tove och följa med henne till Skäggetorp. Där skulle Tove ta ytterligare ett hål i örat. De är tossiga de små. Men gott att de cyklade. Träning så ikväll.

Jag gick till pappa. Han följde med mig ut på en promenad. Men så blev det bråttom in :)) 

Jag följde med Inge till Vårdcentralen där han skulle kolla sockret. Jag passade på att fråga om bettet på benet. Skulle avvakta lite till.

På vårdcentralen var en granne och hennes lilla flicka blir precis vild när hon ser mig. Hon började att ropa direkt och sedan blev det kramar och slängpussar. Ja, hon är bra go med sitt mörka hy och fina ögon.

Jag passade på att handla lite till pappa. Inge kom och vi åkte hem. In till pappa. Han hade fått ont i en fot. Kanske att han sträckte sig lite när det blev så bråttom in efter promenaden.

Jag har käkat lite och så duschade jag. Var nyss in till pappa igen och foten var lite bättre.

Ska se på Maestro ikväll. Hoppas att det blir bra och framför allt att jag håller mig vaken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0