Tack

Tack underbara vänner som kommenterat gårdagens blogg. Härligt att läsa att ni läser min sida. Så sant så; man kan ju inte kommentera allt! Nu fick jag inspiration till att fortsätta skriva :) TACK!!!

Imorse slog jag faktiskt på datorn när jag kom upp. Insåg att jag skulle hinna in på facebook för tidningen hade inte kommit. Jag hann spela ett spel och så kom då morgontidningen, som jag läste. Marita och jag cyklade iväg vanlig tid. När vi kom till universitetet, så höll några vakt där. De har några "tält" och det är staket runt om. Misstänker att de har musikanläggning och öl/cider där. Märkligt att se dem sitta där. De såg lite trötta ut och tittade förundrat på mig och Marita.

En rapport var klar för utläggningen på webben, så det gjorde. Sedan skickade jag iväg den till de som skulle ha. Hade även fått en annan rapport. Så nu börjar det ta fart, vilket är skönt.

När min chef kom, gick vi ner till källaren och kollade i de skåp som vi nu har lyckats öppna. Nycklarna fanns i ett av skåpen. Så det är bara att fortsätta att röja.

Ringde pappa och allt var bra. Gjorde klart den rapporten som jag började på imorse.

Inge varit med bilen på service. Usch och fy!!! Det kostar pengar det, men har man garanti, så gäller det att sköta bilen. Dock får vi ta och lugna ner oss med okynnesåkandet. Gick på över 4 000:- idag och det är mycket pengar för oss.

Efter lunch gick jag ner i källaren och började kasta. Oj, oj, oj!!! Det var mycket mer än pärmar i dessa skåp. Förresten så gick en kedja sönder i vårt kompaktsystem, men några killar på vår verkstad skulle fixa det. Jag ska ju köra bort alla pärmar, som ska sparas till kompaktsystemet.

Cyklade hem klockan 14. Mulet, men skönt! Fia och Inge var redo att åka till ICA Maxi. Jag tyckte det var lika bra att handla idag eftersom jag arbetar till 16.45 imorgon. In till pappa. Allt bra! 

Kanske inte så bra dag att handla på, för mjölken har kort datum och även annat. Så vi får komplettera i helgen. Det är inte bra alls!! För det kommer gärna med sådant som inte behövs vid dessa tillfällen.

När vi kom ut från Maxi hade regnet börjat. Hem och in med varorna. Jag gick till pappa med hans varor. Sedan åt Fia och jag makaroner och köttbullar medan Inge åt kyckling och grönsaker.

Fia cyklade iväg till träningen, trots att det regnade!!! Jag är imponerad :))

Inge och jag gick ut till garaget för han ville visa mig en sak som ska åtgärdas på bilen. Det är så att vid tillverkningen, drogs skruvarna åt för hårt vid bromsljuslampan (bakluckan), så nu har det blivit rost där. De fotade på bilverkstaden och skickar in fotot till KIA. Sedan blir vi kallade när det är dags att lacka om. Det är väl det som kallas för "Nybilsgaranti" :))

Jag gick in till pappa. Han frös!! Kände på honom, men ingen feber. Klart att blodcirkulationen blir sämre och sämre. Och så var det ruggigt ute med regnet. Dock har han det mycket svalare i sin lägenhet än vad vi har.

Jaha, då får jag se vad jag kollar på ikväll; Antingen "Fångarna på fortet" eller "Livet på BB".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0