Sicken blåst imorse, på jobbet alltså

Imorse tog vi våra cyklar, jag och Marita och trampade till jobbet. Märkesbacken vid universitetet var nymålad. Märkesbacken säger väl allt! Där är cirklar, fyrkanter och en massa andra former, beroende på hur resp. linje har sin logga. Kreativa studenter eller hur?

Hade kollat mina jobbmejl hemifrån igår och såg att jag fått en rapport för redigering. Svarade att jag skulle greppa det direkt när jag kom. Men gissa om jag blev snopen, då jag fått ett nytt mejl om att min kollega tagit hand om det. Hon hade fått ytterligare ett notat. Jag blev så himla besviken för det fanns inget direkt som väntade. Saknas fortfarande nycklar till skåp, så jag kunde inte slänga heller.

Ringde pappa och allt var bra. Gick sedan till biblioteket och där var inte så mycket heller. Efter lunch höll jag på att smälla av. Sade till min chef att jag skulle gå hem och plocka av flexen. För det finns inget värre att rulla tummarna. Hon tyckte det var okej. 

Cyklade till vårt apotek och hämtade ut medicin till pappa och även till mig. Inge blev snopen då jag kom. Fia var och hämtade Casper.

Hjälpte Inge skicka iväg en ansökan. Gick sedan till pappa. Han ville inte gå ut, trots sol. Men fotvården hade varit där idag, så han var nog lite trött.

Gick in och satte igång att göra kakan eller vad vi nu ska kalla den för. Den ska med till enhetsmötet imorgon.

Jonas hade varit här och lämnat kameran. Han skulle till Arlanda och flyga hem till Malaysia. Just nu har han mellanlandat i Helsingfors. Inge har följt hans resa dit via datorn.

Hittade ett par bra bilder från i lördags:



Samuel (blir mycket bra på bild).



Tove och Casper.



Jag, Fia och Mia (eller Sofia och Maria). Tyckte jag valde korta namn åt dem båda, men inte tillräckligt korta :)



Ovanstående tog Jonas i Kolmården, när han var där med Samuel. Tycker bilden var så fin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0