Om gårdagen då höken kom

Ja, igår blev det ingen blogg skriven. Vädret var alldeles för fint för att sitta inne. Kollade inte ens på TV.

Bror och svägerska var uppe hos pappa igår, så jag slapp. Han satt uppe och var "med i matchen". Men om han promenerat något, det vet vi inte. Han får på inga villkor komma hem på måndag (som de trodde) om han inte kan gå.

Jag satte mig hos Stefan och Marita en stund på förmiddagen igår. Inge kollade på motorsport och Fia satt vid min dator. Dessutom var det ju supervarmt. Stefan höll på att mata småfåglarna. Det dröjde inte förrän de kom i en stor flock. Ja, det var gråsparvar. Rätt som det var så smällde det till i vinbärsbusken och ut kom en hök!!! Den tog en fågel i flykten och försvann in i skogen. Och flocken med gråsparvar försvann och det blev knäppt tyst. Det dröjde säkert 10 minuter innan vi fick se att det rörde sig i vinbärsbusken. Där satt de och tog skydd och var tysta som möss. Till sist så kom de fram och åt upp brödet.

Vi blev lite chockade för vi har aldrig sett en hök på någon tomt tidigare.

Dagen igår, var som sagt, mycket varm och behaglig. Jag var och hällde salt mellan plattorna hos pappa och så försökte jag rensa rabatten. Men jag inser att det är lönlöst, eftersom det bara är ogräs i pappas rabatt. Jag pratade med Inge om att ta bort den.

Hällde även salt mellan plattorna hos oss och insåg efteråt att det var mycket dumt. Vi drar ju in massor.

Senare på kvällen, då Inge åter igen satt och kollade på sport, bjöd Stefan och Marita mig på en drink. TACK!! Så himla god den var. Fia var med över och hon drack iste.

Ja, det var gårdagen det. Om denna dagen skriver jag ikväll. Ska göra räkningarna och skriva en massa OCR-nummer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0