Poff, poff ute i naturen

Imorse hade vi +6,8 klockan 3.45! Det är nästa ljust ute när i åker 5.15, men vi har ju sagt bil även denna veckan. Så får vi se hur det är nästa vecka. Stämmer prognosen, så ska det visst bli regn någon dag, men mycket kan hända ännu.

På jobbet låg det plock och väntade. Så kom A tillbaka och vi pratade en stund. Sedan kom K åter och vi pratade ännu mer.

Solen har lyst och det har verkligen sett helt underbart ut. Stefan hämtade oss vanlig tid. In till mig först. Fia var iväg hos sjukgymnasten. Inge hade tagit plastlisterna hos pappa och satt som kantlist hos oss. Det räckte inte runt hela rabatten, men blev kanonbra. Så han ville inte följa med ut på promenad. Jag gick till pappa. Frågade om han ville gå en sväng och det ville han!! Yes!!! Men någon jacka ville han inte ha. Tyckte det räckte med skjorta och fleesevästen. Ja, han är ju gammal nog att veta. Vi tog ju inte så lång runda, men han var nöjd. Jag gick sedan ut till spåret och gick 2½ km. Jisses alltså, men man kan nästan höra hur det poffar i knopparna. Det är helt fantastiskt. Och så varmt det är!!! Som en sommardag. Kommer säkert bakslag. Har ju liksom varit med förr. Mitten av april har det varit som nu och så har det snöat på Valborgsmässoafton. Mössor och vantar på! Hoppas verkligen inte att det blir så i år.

Så här såg det ut den 26 mars i 2½ km-spåret:



Och så här såg det ut idag:



Var tvungen att ta en bild på vitsippor och blåsippor också:



Det är ju nästan så det blivit sprickor i jorden på vissa ställen. Men det är klart, det har ju blåst en del de sista veckorna.

När jag kom hem, satte jag mig på framsidan med en bok. VARMT!!! Så kom grannens dotter och vi började prata. Vi bodde nämligen nära varandra när vi var barn/tonåringar. Tiden går fort när man har trevligt. Vi pratade nog i 1½ timme. När jag kom in var jag röd på bröstet :))

Fia kom och hämtade mig. Vi åkte till affären och köpte lite som hon ska till sig och Tove imorgon. Var in till pappa när vi kom hem.

Duschat och fixat lite. Klockan har gått så fort! Jag hann inte med att kolla vare sig på "Världens bästa hotell" eller "Hem till gården". Ja, ja, jag får ta det imorgon kanske!

Nu ska jag in på Facebook innan Fias och mitt TV-program börjar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0