Vispsprits ????

Jag trodde inte mina ögon imorse när jag kollade klockan! Den var 8!!!! Jag hade sovit till dess. När hände det senast???? Men jag var ju uppe till midnatt också och det händer inte så ofta. Hämtade Fia igårkväll och Inge var med!  När vi kom hem,  hällde jag upp ett glas vitt vin och satte mig vid datorn.

Inge lade sig, men inte jag :)))) Kanske satt jag och nickade en stund, men jag vet inte. Skitsamma för jag hade ju inte sovit så mycket natten till fredagen. Nya grannar, som flyttade in i uppgången bredvid störde mig ju!

Fia kom upp ca 8.15! Vi läste tidningen och sedan satte jag mig vid datorn. Därefter kollade Fia och jag på förra säsongens sista avsnitt av Grey's Anatomy. Ringde pappa mitt i och allt var bra.

Omkring kl. 10 tog vi fram frukosten och väckte Inge. Diskat och bäddat. Sedan blev det en dusch och så gjorde jag mig iordning.

Har grattat min kompis Neta på alla ställen som jag kan :))) Grattis Neta! Hoppas att din dag varit bra!

Vi åkte med travet och sedan blev det en sväng till Mantorp. Jisses vad bilar det var överallt! Varför då? Jo, på Mantorp Park kördes idag STCC-rallyt. Prins Carl Philip var där och körde och hans pappa, kungen, var visst där och kollade. Men vi var inte där!! Nej, gudbevars...... Vi var till CityGross och köpte tårtbottnar + ingredienser till den.

Hem och  Fia satte igång att fixa tårtan. Jag vispade grädde. Fia lade mellanlagren och så skulle hon spritsa grädden. Men mamma!!! Jag köpte ju en sprits och jag letade. Till slut så hittade jag en sprits, som hade Nils Johan-märken kvar. Det var en sprits som jag fått efter min faster, som avled 2005. Den tog vi i bruk ikväll! Men jag har lagt undan märkena!!! Om jag blev nostalgisk? Det tro sjutton det. Kom just ihåg alla saker vi hade i mitt barndomshem. Det var saker från Nils Johan det.... kvalitet!!!!!

Varit in till pappa och satt in TV-kanalen samt tagit in hans tvättunna till oss. Imorgon är det söndagsnöjet igen.

Just nu diskuterar vi: Hämtmat eller potatisgratäng och rökt kött????? Vet inte vad det blir om jag ska var ärlig.
Hungrig är jag det lovar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0