Regn imorse

Vaknade före kl. 4 imorse igen. Men denna gång var det inte av tidningen utan jag var helt enkelt utsövd! Gjorde mig iordning och åt min frukost. Tidningen kom inte denna morgon heller. Regnade ute och det var +6 grader!

Stefan skjutsade oss. Full fart på direkten. Tyvärr hade ingen varit och fixat kontakten med skrivaren, så jag kunde inte skicka på tryck. Men jag greppade adressregistret i stället. Där finns hur mycket som helst att göra.

Ringde pappa och allt var bra. Därefter började jag ringa runt till länsstyrelserna och kollade om folk slutat.

Var till biblioteket efter min lunch. Tog nästan en timme där. Sedan fick jag in mer rapporter för redigering! Plus att det är ett par rapporter som min kollega haft hand om från början, men som jag skulle slutföra. Den ena ska tryckas om pga. fel i den. Så är det de som jag själv har. Känns lite rörigt just nu, men....

Fick i alla fall ordning på skrivaren till tryckeriet. Och rapporten blev bra. Vi körde ett provex., så jag fick se.

Inge hämtade mig 14.10. Marita var på kurs så därav kom Inge. Uppehållsväder och solen kom!

Inge och jag kollade på "Hem till gården". Jo, visst var jag in till pappa, men han satt och kollade på tennis och var inte så pratsam. Ska gå in till honom och ställa in en fotbollskanal.

Jag hoppas att det inte fryser på inatt för då blir det halt med tanke på att det regnat.

Imorgon åker en av tjejerna i växeln/receptionen till England och blir borta resten av vecka. Tre avbytare till är på semester utomlands. Det är jag och kanske en till som är kvar. Men jag vet inte om hon som kanske är kvar kör nattkörningar. Är det så, ja då är det jag som får byta av rasterna. Det är nog första gången som det blir så här en höst. Sommaren kan det ju bli så, men....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0