Kolla vad jag hittade idag

Vaknade före 4 även denna morgon, men höll ut till 4.10 innan jag gick upp och gjorde mig iordning. Jisses så gott det var med äggmacka till frukost. Jag stekte nämligen 10 ägg igårkväll! Två gick jag in med till pappa, som blev jätte glad. Fyra ägg till mig (2 till tisdagen och 2 till onsdagen). Sedan kom Fia ut i köket och frågade om jag stekt svamp utan att fråga om hon ville ha *asg*. Hon vill ju inte ha gulan med! Så jag stekte 4 vitor till henne och sen stekte jag gulorna till mig.

Imorse pratade jag med tidningsbudet. Han börjar att dela ut i andra änden och har inga planer på att ändra. Synd sade jag, för den som delade ut innan började i vårt området och då hann jag läsa tidningen innan jag åkte till jobbet.

Stefan skjutsade oss imorse. På jobbet 5.30 och jag satte igång att göra boxlappar till biblioteket.

Ringde pappa efter fikat och allt var bra! Sedan ringde jag hem och det var bra även där. Gick till biblioteket och fixade tidskrifter.

Ja, sen rullade det på med småjobb. Ute lyste solen och himlen var klarblå. Även vindstilla. Slutade klockan 14 och Stefan o Marita väntade utanför. Jag gick in till mig och frågade om någon skulle med ut på en promenad. Men ingen ville. Inge hade precis ätit och då vill han vill han vila magen efteråt. Fia  hade ingen lust. Gick bara in till pappa först och kollade läget samt lovade att komma in efter promenaden.

Jag drog grusgången ner. Det är sanslöst alltså, men snart är den gången borta pga. att de huggit ner så mycket träd. Det är massor med vatten på båda sidor och gången är snart borta. När jag promenerat i drygt en halvtimme avvek jag från gången och gick in i skogen. Alltså kolla in vad jag hittade:



En gul kantarell och resten trattkantareller. De var lite frusna, men tinade snart. Jag hade ju ingen påse med mig, så jag fick lägga dem i fickan. Ska torka dem och lägga dem i min glasburk!

Var in till pappa och fixade TV:n åt honom. Pratade givetvis en stund. När jag kom in kollade jag på "Hem till gården". Därefter blev det dusch och insmorning. Men faktum är att jag tycker huden känns bättre sedan jag började med en matsked olivolja per dag!

Blir lite TV ikväll innan JB får erövra mig!








 

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Ojojo...va häftigt med en endaste guling bland dem andra!!!



2010-11-16 @ 19:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0