Fia bakat lussebröd

Sov till ca kl. 4 imorse. Hade varit vaken någon gång inatt, men lyckades somna om. Kollade ut och det snöade. Hade kommit en del under natten. Väckte Inge 5.10. Grattade honom med en kram. Vi firar ju inte varandra med paket utan ett "Grattis" och en kram. Var inga problem att köra oss till jobbet.

När jag suttit och jobbat en stund, tyckte jag det var så himla kallt. Kände på elementen och de var iskalla!!!! Gick ner med post för jag tänkte att det är nog bäst att röra på sig. I vår restaurang var det ännu kallare. Tog med mig lite kaffe upp och så tände jag en massa värmeljus! Skickade även en felanmälan. Vid 7.30 kom värmen så sakta. Det hade att göra med strömavbrottet som var igårkväll.

Jobbat på med rapporten och även kollat anmälningarna. Biblioteket struntade jag i idag.

Ringde pappa och allt var bra med honom.

Fia ringt! Hon skulle baka lussekatter! Yes!!!  Jag blir så glad när jag får hjälp med sådant.

Ute har det snöat och blåst. Snöskottning för fullt utanför.

Marita ringde och sade att hon skulle bli hämtad av Stefan. Jag ringde hem och berättade det. Så kom en forskare med ett jobb när klockan var 13.35! Det var bråttom och skulle vara hos uppdragsgivaren idag. Men snälla du, så fort går det inte! Jag vill göra ett bra och läsa igenom ordentligt. Men det är gjort fick jag till svar. Okej, jag ska se vad jag kan göra! Ringde hem och bad dem komma kl. 15 istället! Vilken tur att Stefan hämtade Marita :))

Jag slet som ett djur med detta d*a dokument. För naturligtvis så strulade det. När jag skulle ha rubrik 3.1 så skrev den 1.1! Sådant där gör jag mig galen. Men till slut så, med lite pyssel så fick jag en pdf-fil. Skickade den till honom när klockan var ca 14.50! Hörde inget innan jag gick hem! Jag hoppas att det var okej!

Fia och Inge väntade på mig. Till affären och köpte mjölk. In till pappa och pratade en stund. Sedan när jag kom in, fikade vi och åt av de goda lussebullarna!

Jag kollat på "Hem till gården". Sedan satte Fia igång att göra pepparkakor, men det var inte så roligt. Slutade med att jag fick kavla och stansa och hon skötte plåtarna i ugnen istället!

Blir lite TV även ikväll innan det är dags att krama kudden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0