Kändes bra att jobba idag

Ja, idag har arbetat igen. Hade nog tur som satte in KanJang så fort jag kände att förkylningen var på väg för annars hade den nog blivit mycker mer besvärlig. Hostar ju visserligen ännu och trött blir jag, men min kollega var ju hemma en hel vecka.

Ringde pappa ca 8.30 för jag ville berätta att Fia och Inge skulle fixa hans glasögon på förmiddagen. En glaset lossnade ju naturligtvis igår kväll. Men vilken tur att pappa inte kastat sina gamla glasögon! Dem hade han använt resten av kväll och förmiddagen idag.

Fia skjutsade Maria till jobbet och efter det åkte hon och Inge till Synsam.

Jag har haft fullt upp på jobbet. Ringt till konferensbokningen i Stockholm. De skickade en ny bekräftelse som SS skrev under och så faxade jag iväg den.

Var till biblioteket också. Där var massor med tidskrifter, så det tog sin tid.

Har även fått en rapport offentliggjord så jag skickade iväg den och gjorde allt för att den ska komma ut på webben. Men hon som lägger "sista handen" är sjuk också. Jag tror att denna förkylning sprider sig som tusan på jobbet.

Fia hämtade mig kl. 15. Hon har ont i bihålorna, men det hade jag ju jag i lördags också, så det hör väl till.

Direkt hem och jag gick in till pappa. Han var så glad att han fick glasögonen fixade.

Vi har ätit hemgjort potatismos och falukorv. Efter maten åkte Fia och hämtade Maria på hennes jobb. Jag diskat och duschat.

Ikväll har vi; "Hemma hos mig", "Mästarnas mästare" och så något nytt program med Gunde Swahn. Måste ju bara kolla alltså. Skulle ju kunna börja jobba lite senare imorgon eftersom vi har kurs mellan 13-16 imorgon. Men varför bryta vanorna :))

Snöat lite idag och det har varit omkring 3 minusgrader.

Kan väl bjussa på en gammal vinterbild :))

Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0