Känns att det är slutet på veckan

Gick upp som vanligt imorse och gjorde mig iordning. Åt min frukost och läste tidningen. Sedan hann jag med datorn en kortis, innan det var dags att åka till jobbet. Marita (grannen) åkte med mig idag. Vi jobbar ju så nära varandra. Det skulle ju bli regn, men det har vi inte sett något än. Men å andra sidan så sade både Inge och Fia att jag kunde ta bilen eftersom det vara  handlardag.

Tog tag i en ny rapport och där fanns det en del att göra. Figurer som far omkring och inte stannar där de ska. Jisses alltså, den rapporten kommer att ta tid.

Bytt av i växeln/receptionen samtliga raster.

Ringde pappa imorse och allt var bra. Han hade blivit duschad, men inga rena kläder! Oh, jag blir galen alltså. Tror det är 3:e veckan i rad som det inträffar. Det är ju inte meningen att jag ska lägga fram rent.

Biblioteket blev det också och så fortsatte jag redigera.

Sedan var det lunch och jag hade med mig köttbullar, potatis och sås. Oh, så goda köttbullarna var!! Det gjorde han bra, min man.

Arbetade till 14.30. Hem och hämtade Inge och Fia och så till Maxi. Gick bra att handla. Undrar bara hur mycket jag glömde :))

Plockade in när vi kom  hem och så gick jag till pappa med hans varor. Han bad mig kolla hans stortå för han ville veta om den såg okej ut och det gjorde den. Men jisses så torr han var om fötterna och benen. Så fick jag se ett sår på vänster fotknöl. Smorde honom ordentligt. Katetern hade ju åkt ner också och låg på vristen. Tömde den och försökte få den på plats. Ja, mina vänner som läser detta; det är inte lätt att bli gammal.

Fia åkte iväg och tränade tjejerna i fotbollen. Inge hade ätit när jag kom in. Jag åt lite och så diskade jag. Sedan ut och plockade svartavinbärsblad. Lovade vår kock på jobbet att han skulle få för han ska lägga in gurkor.

Därefter fixade jag svampen, som var nästan helt rensad. Stekte den och provsmakade. Jisses så gott!! Men ack, ack, ack, vad det blir lite. Var ju så himla mycket när jag lade i det i stekpannan och när jag var klar rymdes det i en tom kräftstjärtsburk. Enhälligt beslut: Frys in, så tar vi varsin kantarellsmörgås i höst. Kloka vi är eller???

Men så trött jag blev efter lunchen idag. Det kröp i hela kroppen och så lite ont i ryggen idag också. Är ju inte van att sitta still såsom jag gör nu igen.

De hotade med regn idag, men än har jag inte sett något. Och det gör inget. Dagen har varit fin och solen har lyst nästan hela dagen.


Kommentarer
Postat av: Marita

Tack för skjutsen ännu en gång. Ha en bra kväll

Kram

2010-08-12 @ 20:26:54
Postat av: Anonym

Det var så lite så!! Ni har gjort mycket mer oss i vår familj. Ha en skön semester nu vännen och även en trevlig kväll! Kram

2010-08-13 @ 18:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0