Ny arbetsvecka som är lite kort

Imorse var det i alla fall plusgrader när jag kom upp. Skönt det! Fia kom upp ca 4.50 och var pigg!

Vi åkte ca 5.30 och jag var på jobbet ca 5.40. Full fart på direkten. Kollade igenom rapporten, som det var något fel med figurerna. Jag kunde först inte se vad som var fel, men fick lite senare veta att det blivit utdragna linjer. Dock inte i alla rapporter, men nu var de ju borttagna från utgående posten, så nu får vi skriva ut nya så fort kopieringsmaskinen blivit lagad. För det är den som är orsaken till missödet.

Så har jag fått tillbaka två rapporter som varit hos författarna. Ringde pappa innan jag gick till biblioteket. Där fanns det en stor hög åt mig.

Inge har varit och bytt däck på pappas bil. Imorgon blir det vår bil som får sommartofflorna :))

Tog en promenad på ca 10 minuter tillsammans med en kollega. Ingen sol, men skönt ändå! Och vem satt vid dammen om inte hägern Olle!



Var tvungen att försöka förtydliga lite, för han är inte lätt att se :)) Men Olle är i alla fall där!

Fortsatte sedan att arbeta. Hade informerat min chef om att jag skulle gå ca 14.10 även idag. Men så sms:ade Fia att hon inte slutade förrän 14.45. Hon skulle ha börjat kl. 7 idag!! Mig gjorde det inget för jag hade ju att göra.

Vi var till apoteket på hemvägen. Skulle hämta till pappa, men han hade inget kvar. Handlade bara lite på Hemköp. Sedan hem och jag gick in till pappa. Allt bara bra med honom.

Fia och jag ätit rester. Inge hade ätit tidigare. Han kollade på en film när vi åt.

Beställt nytt recept åt pappa via datorn. Var nyss in till honom med lite Janssons frestelse. Det kan han äta imorgon :))

Stannade sedan ute en stund och pratade med en granne, som har 3 små barn.
Jätte skönt i solen.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0