Ännu ett träningspass

Hej kompis!

Gick upp 4.25 och gjorde mig iordning. Åt sedan min frukost. Morgontidningen hade inte kommit (idag heller). Diskade och plockade fram matlådan. Sedan skulle jag in på blip och skriva, men det gick inte denna morgon heller. Jag ger mig tusan på att blip är mycket morgontrött och inte riktigt vaken strax efter kl. 5. Men när jag kommer till jobbet, har han vaknat. Observera att jag skrev HAN för det kan inte vara något annat än en han.

Fick se något i mitt fönster som gladde mig. Kolla nedan så för du också se!



Det är min Drottningkaktus som nu blommar. Men tyvärr bara två blommor! Hade den + en till hemma på semestern och gav dem ny jord. Sedan fick de tillbringa 5 veckor på vår altan med eftermiddagssol.

Inge ringde vid 8-tiden. Han hade gått upp strax efter kl. 6. Skulle gå upp i skogen och kolla efter barnbarnen. Deras skola hade en motionsdag idag. Han fick jätte fina bilder på båda barnbarnen. Kul att de hamnade på samma bild.



Våra två underbara barnbarn: Tove och Casper.

Ja, jag fortsatte att arbeta. Jisses så fort klockan går. Rätt som det var så var det dags för fikapaus. Sedan ringde jag till pappa och allt var bra.

Inge varit in och hjälpt honom med boxern. Den är tydligen trasig och imorgon får pappa en ny.

Fia varit iväg till en kompis ett par timmar. Så inga fönster tvättade idag heller :(
Men gräset har Inge klippt.

Vi haft diskussioner angånde oss avbytare i växeln/receptionen. Vi behövs ännu mer  ett år framåt, men det känns inte rätt heller. Jag kan givetvis byta av fika och lunch, men inte sitta kanske 4 timmar i sträck. Vi ska träffas tillsammans med ett par chefer och diskutera. Tyvärr så är vi ju bara 4 avbytare.

Solsken, varmt och blåst idag. Tog en rask 10-minuterspromenad efter att jag ätit. Arbetade sedan till kl. 15. Köpte cigarretter till Inge på hemvägen. Gick först in med mat till pappa och sedan in till oss. Därefter åkte Fia och jag till gymmet. Idag kände jag att det börjar bli riktigt roligt. Kommer ju underfund med hur maskinerna fungerar :) Vissa kan jag lägga på vikter och vissa sänker jag.
Handlade på hemvägen och tankade även. Inge hade gjort en omelett till mig och Fia åt vårrullar.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0