Idag blir min man 60 år!!!

Ja, idag har jag varit ledig och är det även imorgon. Vaknade vanlig tid, men låg kvar till 5.30, då Inge gick upp. Jag gick upp strax efter och gav honom en bamsekram och puss på munnen! GRATTIS PÅ 60-ÅRSDAGEN! Jisses vad skönt vi tycker det är att inte fira med buller och bång. Vi är ju inte något för detta att fira födelsedagar utan resonerar som så; lever man så blir man ett år äldre och ett steg närmare ....... Så egentligen är det ju hemskt att fira. Casper ringde och grattade  och Maria pratade också med Inge. Istället gjorde vi något kul ihop. Jag tog ledigt från jobbet och så tog vi tåget till Stockholm klockan 9. Var först in till pappa och gav honom en kram och att han skulle ha en bra dag!

Framme i Stockholm 10.40. Nästan så solen bröt igenom även där, men inte lika mycket som den lyste på vägen upp. Vi började promenera till Sergels torg och sedan Drottninggatan till Gamla stan. Gick Västerlånggatan så långt som den går och sedan tillbaka och vidare till Stortorget, där det var julmarknad.



Riktigt mysigt med dessa små hus. Jag köpte några små tomtar av en farbror.

Vi passade på att göra ett besök i Storkyrkan, där  kronprinsessan och hennes käresta ska gifta sig nästa år. Där  hade de gjort en mycket fin julkrubba, som Inge fotade. Jag passade på att tända ett ljus för Ankis dotter, Annica.



Så fortsatte vår promenad förbi slottet.



Och så  här såg det ut när vi gick därifrån.

Fortsatte genom Kungsträdgården, för NK och till Hötorget. Vi gick runt i väldigt många affärer. Inge hade tagit på sig sköna skor (tyckte han), men vi fick besöka en skoaffär och köpa nya, mjuka skor. De var som tofflor tyckte han :))
Gammal man... hehehehe

Så fortsatte vi springandet ut och in i affärer. Fia letade klänning, men hittade ingen. Jag hittade däremot ett par tröjor.

Tillbaka till NK och där ville Fia in. Inge stannade utanför och fotograferade. För en sak är säker: NK har verkligen en kanonfin julskyltning, som fångar både ung och gammal.



Denna bäver satt och fiskade. Jag kommer att lägga in fler bilder från dessa fönster, men inte ikväll.

Vi fortsatte sedan till Norrmalmstorg och upp Biblioteksgatan. Sedan till Stureplan och därifrån till Östermalmshallen. Där var vi tvungna att gå in och kolla :))

Sedan gick vi till "vår" kinarestaurang alldeles bredvid Östermalmshallen. Där åt vi buffé och skålade med Inge. Han tog öl, jag vin och Fia juice (för hon var chaufför). Åt långsamt och länge. Sedan promenerade vi iväg och gick runt innan vi till slut gick till Centralen. Så himla skönt att få sätta sig och vila. Jag har så fruktansvärt ont i min ena fot, så jag skriker nästan. Och Fia har ont i hälarna. Hon ska till sjukhuset den 10 december och kolla om det är en nerv som ligger i kläm.



Jag var bara tvungen att ladda upp denna bild. Det är ett stort isblock, som var placerat utanför NK. Det var faktiskt två sådana här. Den ena hade en ren och denna en älg. Ni må tro att alla som passerade, var tvungna att känna på den.

Vårt tåg  hemåt avgick 19.30. Vi hade innan sett att det skett en olycka utanför Norrköping så vi kunde kanske bli försenade. Men vi fick veta att de hade fått ordning på olycksplatsen, som tyvärr hade varit ett självmord.

Ja, nu sitter vi här och ben och fötter pulserar på oss alla tre. Känns skönt att jag tog ledigt även imorgon.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0