Fars dag – Köpmännens marknad

Väcktes klockan 6 av en bil som backade in vid cykelförrådet. Förstod direkt att det var grannen snett ovanför oss. Dags för en fisketur för honom. Men att aldrig den karln kan lära sig att packa in i bilen på kvällen innan. Han har ju bilen i garage!!! Han slår i bildörrar och springer i trappan......

Så jag gick upp ca 6.25 och gjorde mig iordning. Klockan 7 gick jag till  tvättstugan. Döm om min förvåning! Passet var inte bokat av mig! Men jag visste ju att jag bokade direkt förra söndagen. Det hör till saken att vi numera kan boka tvättstugan via TV:n och boxern. Inge visade mig detta i torsdags och då såg jag på skärmen att tiden var bokad! Rör inget, snälla Inge. Gå bara bort ifrån den sidan! Men troligen tryckte han på något, så att tiden blev avbokad. Tekniken är fantastisk! Dock hade jag tur, för tvättstuga 1 var ledig. Visserligen blir tiden kortare, men jag hann ändå.

Tove kom upp ca 7.35. Hon hade haft en mardröm. Jag försökte lugna henne. Hon ville inte följa med till tvättstugan utan satt och kollade på TV. Jag hämtade pappas tvätt.

Fia kom upp och hon tyckte att vi skulle äta frukost, så Tove väckte Inge. Jag sprang dock ut och flyttade över tvätten i tumlaren innan vi åt. Började prata om detta med Fars dag och Fia frågade Tove om hon gjort något till Thomas. Nej, jag glömde det. Men han kan få en kram för det har jag alltid med mig! Förståndig liten tös. Jag tycker det är märkligt att de håller på och ritar till Mors- och Farsdag i skolorna. Det är så många barn som kanske har mist sin mamma eller pappa eller båda två. Tove har ett par klasskamrater, där en mist sin far och en mist sin mor. Nej, detta firande är bara för att köpmännen ska tjäna pengar. Man ska bry sig om sina föräldrar och alla andra runt omkring varje dag! Jag hjälper min pappa och det gör jag för att jag älskar honom. Men jag ger honom inte presenter för att det är Fars dag!

Fia och Tove åkte till Collegium, där Casper hade innebandy-cup. Jag vill undvika folksamlingar just nu. Hoppas ju att få ta vaccinationen på tisdag.

Jag tog pappas bil och åkte och handlade dels till honom, dels till oss. Maria ringde och bjöd sig och barnen på middag (spagetti och köttfärssås).

När jag kom hem och varorna var på plats, tog jag och Inge en långpromenad. Oh, vad skönt det var trots att det var mulet ute.

Kollade sedan på en film. Jisses så bra den här boxern är på det viset. Man kan se Canal+-filmer precis när man själv vill. Ja, andra filmer också förstås.

Fia och Tove kom hem ca kl. 13. Tove satte sig vid min dator och spelade spel.

Maria och Casper kom strax efter klockan 15. Då åt vi och det smakade gott.

Sedan tog jag hand om disken och därefter tog vi en kopp kaffe.

Nu är jag faktiskt rätt så trött. Imorgon blir det en mycket tuff dag på jobbet!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0