Kokar snart över av ilska

Igår ringde Maria till mig och berättade att Caspers cykel blivit stulen. Det var en mycket speciell cykel. Casper kallade den "Eldcykeln". Maria vet inte om han glömt att låsa den, men kan inte folk låta andras saker vara ifred.

När Maria och jag snackade, så grät Casper hjärtskärande i bakgrunden. Han var så ledsen så det är sanslöst. Det är ju inte första gången som de stjäl saker från Maria med familj. Sparkcyklar har stulits, vagnar i trappen, cyklar och Fia blev av med ett par nya gympaskor i trappen. Hon hade ställt dem där för de var blöta pga. regn. Men det hindrade inte tjuven från att ta dem.

Undrar vad detta ger för signaler till våra små barn?

Arg är jag för att folk inte kan inse: Allt mitt är inte ditt!!! Kom ihåg det!

Kommentarer
Postat av: airy*

Ja, det är verkligen störande hur folk tror att de kan ta allt som inte har ett larm!

2009-08-30 @ 09:47:56
URL: http://airy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0