Pappa har nog tappat livsgnistan

Vaknade vid 6-tiden och gick upp efter ca en kvart. Gjorde mig iordning och sedan blev det datorn en stund. Gick till tvättstugan klockan 7 och körde igång. Fia kom upp och gjorde sig iordning. Hon åkte till Cloetta Center, där Casper började träningen i LHC idag.

Hemtjänsten ringde till mig. Pappa ville inte gå upp utan han ville ligga kvar och inte äta frukost. Jaha, låt honom göra det han vill, men se till att han får att dricka. Vad gör man??? Jag gick in till honom när första maskinerna var klara. Pratade lite med honom, men han var trött. Han har helt enkelt tappat livsgnistan!

Ringde brorsan och han skulle komma på eftermiddagen. Han hade haft 2 barnbarn över natten och det skulle återlämnas, så då skulle han passa på att komma till pappa.

Klar i tvättstugan ca 10.30. Ja, jag har varit inne hos pappa flera gånger. Först klockan 11.30 fick de upp honom. Då åt han halva portionen. Det var ju positivt.

Fia kom hem och hon var riktigt förbannad, vilket jag förstår. Hon parkerade utanför ishallen och betalade. De hade sagt att de skulle träna i en timme, men det blev längre. Fia hade lagt i till 9.37 (tror jag det var). När hon kom ut till bilen, satt där en gul remsa. P-böter på 400:- och det ska betalas inom 8 dagar!!! Alltså nog är det så att man kan gå i taket. Här har de små träning klockan 8 en söndagsmorgon och så ska föräldrar/anhöriga behöva betala p-avgift på en näst intill tom parkering. Skandal av p-vakterna att sätta böter. Det hade varit skillnad om det varit match, men så var inte fallet. Och så 8 dagar på sig att betala... grrr så arg man kan bli.

Jag hjälpte pappa in till TV:n för det var fotboll. Gick in och fortsatte rensa trattisarna (de är lättrensade). Stekte dem sedan. Därefter skalade jag potatis, morötter och kålrot. Tärnade och satte det på kokning. Här skulle det bli rotmos!!!

Gick in till pappa igen vid 14.15 för då var fotbollen slut. Han ville lägga sig igen! Men jag frågade om han inte kunde vara uppe en stund till, då Lasse snart skulle komma. Men nej, det ville han inte. Jag larmade! Men brorsan hann att komma innan hemtjänsten kom. Jag gick in och brorsan kom när pappa blivit lagd. Jag och Inge satt då och åt, men vi tog en kopp kaffe med brorsan efter maten.

Fia var hos en kompis (Sofia). 

Brorsan åkte. Jag diskat och plockat lite. Fia kom hem och bytte om. Tjejerna har match klockan 18, så hon åkte iväg igen.

Jag gick in till pappa, men han ville fortsätta ligga. Dock var han lite öm i kroppen. Det är bara att inse: Han har tappat livsgnistan!

Nyss kom det en rejäl skur. Men nu är det uppehåll igen.

Dagens pussel har jag inte lagt ännu, men här kommer det:


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Det där med att din pappa "tappat livsgnistan" kände jag på mig för några dagar sen,men ville inte nämna det till dig.Bra att han åt lite idag :)

Tar han sin medicin som han skall?



Vet du vad jag drack i morse..skulle ta tevatten..men vattnet jag tog var det rengörningmedel i(citronsyra & fosforsyra) tog några klunka...men än har jag inte trillat av pinn hahaha.

Jag tror det kom ut lika fort för jag fick springa på toa :)))



Kraam

2011-09-11 @ 18:37:26
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0