Varit på ishockey

Sov till ca 5.15 och det får jag vara nöjd med. Gick ju för sjutton och lade mig före klockan 20 igårkväll. Ja, du läste rätt! Inge lade sig också. Han satt och sov i soffan och jag hade nickat vid datorn. Blev ju inte mycket sömn natten till igår pga. juniorkronorna. Läste tidningen och sedan blev det webbradion och "Ring så spelar vi".

Fia kom upp ca 8.30. Hon läste tidningen. Inge kom upp omkring klockan 9! Då hade han sovit 13 timmar! Fia pressade apelsiner och jag plockade fram frukosten. Vi åt, sedan bäddade jag och även diskade. 

Ringde brorsan och kollade vilken dag han tänkt besöka pappa. Han hade tänkt morgondagen. Aj, då sade jag!!! Men det är lugnt! Vi försöker hinna med pappa också. Fia duschade. Brorsan ringde och sade att han och Kristina kunde åka idag, eftersom jag  hade lite "körigt". Tack bror och svägerska!

Skalade potatis och morötter, så det var klart.

Vi åkte med tipset och så ett varv. Sedan till mitt arbete, där jag hämtade lite pengar i mina gömmor :) Bra att göra så, för då kunde jag ta av dem till kvällens hockeymatch. Man får inte vara dum. Hem med Inge och så åkte Fia och jag till Ikano. Vi köpte vita tröjor till konferensen nästa vecka. Så skönt att vi inte är tvungna att ha vita skjortor. Det ska jag och Fia ha dag 1, men dag 2 blir det annat, men vitt.

Vi träffade lite känt, som vi pratade med. Ja, jisses vi var nog borta ett par timmar för när vi kom hem, undrade Inge var vi varit!!! Han hade startat tvättmaskinen när han kom hem. Jag bad  honom göra det. Jag hängde tvätten. Därefter fixade jag köttfärsen och gjorde biffar. Inge stekte dem och lök. Potatisen sattes på spisen.

Ute snöade det, vilket i mitt tycke kom 2 veckor för sent. Det skulle varit snö på julafton!!!

Vi åt biff med lök, sås, potatis, lingon och sallad. Mums så gott det var.

Fia packade det hon skulle ha med till Håkan. Ja, det är bra mellan dem, vilket är okej. Hon kommer hem på fredag och är hemma en vecka. Bra om de kör så en tid. 

Och så åkte vi då till Cloetta Center. Mötte Mia och Lasse utanför, eftersom vi hade biljetterna. Vi satt precis bakom motståndarlagets utvisningsbås. Visserligen såg man inte allt, men man fick bättre kontakt med spelarna kändes det som.

I periodpausen spelade LCH:s Björnligelag. Casper, yngsta barnbarnet, spelar ju som bekant ishockey i LHC. Han var med i pausen mellan andra och tredje perioden.

Casper har nr 19 på sin tröja. Det var så roligt för de läste upp spelarnas namn när de gjorde entré! Det kändes i mormorshjärtat :)



Att sedan LHC förlorade mot Växjö med 2-1 är en annan historia! Undrar om tränaren får sparken för så här kan det inte fortsätta. De är nu på kvalstrecket!!!

Snöat hade det gjort när vi var på ishockeyn. Tyvärr blev bilen skitig när vi åkte hem. Det är helt sanslöst, men denna vinter går det visst inte att ha ren bil i ett dygn. Vi skjutsade Fia till Håkan.

Nu är Inge och jag hemma och vi har hällt  upp ett glas vin. Vet ju att det inte går att lägga sig tidigt när man varit i väg.

Dagens pussel blir ett pyssel :)


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0