Skönt att vi städade bort julen förra helgen

Lade mig vid 22-tiden för jag var helt slut. Ont i ryggen och trött. Vet ju att det brukar bli så här efter Transportforum, men i år kändes det värre. Och det beror nog på att jag gick och stod så mycket på mitt arbete innan, då jag och kollegorna höll på med namnbrickorna. Men jag valde själv att stå pga. att armarna inte räcker till om jag ska sitta och arbeta över ett helt bord :)

Dock är jag glad att vi städade bort julen förra helgen, för nu kan jag återhämta mig ordentligt. Visserligen finns det vardagssysslor, men de är inget måste som det är med att plocka bort julen.

Jag sov till ca 6.25 och gick då upp för att läsa tidningen. Sedan blev det datorn och webbradion! Fia kom upp ca 7.45! Då var hon också utsövd. Hon läste tidningen och så kollade hon sin dator. Men vid 9-tiden var hon rastlös och satte igång att baka scones! Mums, så gott med färskt bröd till frukost. Jag lyssnade klart på Ring så spelar vi och efter det, pressade jag apelsiner.

Fia väckte Inge och så åt vi gemensam frukost. Scones var jätte goda.

Diskat och så bäddade jag rent i sängarna. Därefter dusch. Då ringde brorsan, så jag ringde upp när jag var klar.

Gjort mig iordning. Övriga har också duschat. När alla vara klara, åkte vi med  travet. Sedan kollade vi vägbyggena som pågår. Händer verkligen saker i den här staden :)

Så åkte vi till pappa, som blev glad när vi kom. Han kom allt ihåg att Ann varit där i veckan, men jag fick ju "puffa" lite först. Vi blev bjudna på kaffe. Och då säger pappa: Jag tror inte jag har något fikabröd hemma! Gullig han är! Men personalen hade :)

Efter ca en timme var det dags att åka, då vi skulle handla lite och även till apoteket på sjukhuset. De hade flyttat apoteket från Norra entrén till Södra entrén, vilket jag läst om. Så fin lokal de fått nu. De håller nämligen på att bygga om Norra entrén nu, då Södra nyss blev klar. Jag är säker på att det kommer att bli jätte fint när allt är klart.

På hemvägen såg vi Mia, som var på väg till oss för att lämna av Casper. Hon ringde och frågade var vi var. Precis då såg hon oss, så vi bestämde att köra in till Statoil, så skulle vi ta med Casper och trunken. Mia skulle iväg och spela 2 innebandymatcher. Casper skulle spela typ Stanley cup klockan 17.

Fia och Casper åt lite när vi kom hem. Sedan åkte de till Stångebro ishall.

Inge och jag har nyss ätit potatisbullar och bacon. Riktigt gott är det. Ute såg vi aftonstjärnan lysa så klart!

Det har varit soligt, men blåst en nordvästlig vind, som inte alls var skön.



Fia innan vi ska äta buffé på årets Transportforum. Bakom henne ser ni några namnbrickor, som inte hämtats ut. Visserligen kom några bara till dag 2, men inte alla!


Dagens pussel blir apelsinträd. Alltså jag älskar den här tiden när man kan färskpressa apelsiner.


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Tack för kommentaren i min blogg.

Min sambo kom hem i måndags och blev sjukskriven

av sin husläkare till den 24/1...på torsdag ska

han in till lasarettet och ta bort kateten.



Han mår bra :)



Kraaaaaaaaaaaam

2012-01-14 @ 18:39:06
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0