Kom precis när en olycka hänt

Imorse var det halt när vi åkte till jobbet. Det glittrade verkligen på vägen! Jag blev så snopen när jag kom upp, för jag hade räknat med att det skulle vara vitt ute och liksom lite ljusare! Det snöade nämligen igårkväll. Men det hade smält bort :(

På jobbet var det som vanligt fullt upp. 

Ringde till Mia strax efter klockan 6. Jisses, men hon sov!!!! Jag hade inte fått veta att hon ändrat sitt schema. Hon började visst kl. 8 istället. Ville ju bara kolla så att hon kommit till jobbet. Men jag hann att varna henne!

Växelavbyte efter mitt fika imorse. Trodde först att skulle få vara kvar till kl. 15 idag, men Susanna skulle till tandläkaren med ett av barnen, så jag behövde bara byta av en kvart. Ringde Inge och sade att han kunde komma ca 14.15. Jag har åter igen 100 timmar plus och över det får vi inte ha. Får prata med min chef.

Fia var med när Inge kom. Vi åkte först och lämnade nycklarna på Fias arbete, som  hon fått med sig hem idag. Sedan till Maxi och handlade. När vi var på hemväg,  hade det precis skett en olycka. Vi såg ganska snart att det var mellan en cyklist och en bil. Bilen hade massor med bucklor och jag sade: Det är säkert så att cyklisten har kört rakt ut och mot rött. Det  har nu visat sig att min teori stämde. Vi såg personen ligga på backen och ambulanspersonalen höll på med honom (ja, då visste vi ju inte att det var en 12 årig pojke. Mötte polisbilen när vi fortsatte hemåt.

Har nu läst att pojken är allvarligt skadad och förd till intensivvården. Undrar så om han hade hjälm eller inte. Troligtvis inte.

En sak som jag inte förstår är alla invandrarbarn som inte har hjälm. Vi har en lag i Sverige som säger att alla barn ska bära hjälm upp till 15 års ålder! För ett par år sedan hade jag en livlig diskussion med en pappa som hade sin bil vid vår parkeringsplats. Hans barn cyklade omkring bland bilarna och hade ingen hjälm! Jag sade till honom att vi har en lag och att  han som pappa borde ställa undan barnens cyklar så länge de inte använde hjälmar. Han lovade att göra det, men inget hände.

Så nog är det väl Migrationsverket som ska upplysa alla om detta eller har jag fel? En hjälm räddar liv!! Vad gör det väl om frisyren blir förstörd. Den går att fixa till, men om man skulle råka ut för en olycka och överleva, men få men för livet, då tror jag att man förbannar sig själv för fåfängan

Har sett på "Hem till gården" och innan det så dammade jag överallt. Städade även badrummet.

Kanske ett flygtur med detta safariplan skulle vara något:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0