Jag är redo för arbetsveckan

Sov till ca 6.10 imorse. Ett plan var antingen på ingåg eller så stack det :) Men det gjorde mig inget för jag var säkert utsövd. Upp och skrev i min fysiska dagbok. Sedan datorn. Men efter en stund gjorde jag mig iordning. Är så skönt att vara klar till frukosten. Den började jag med vid 9.40. Pressade apelsiner och plockade fram. Väckte Inge. Under tiden som han gjorde sig iordning, bäddade jag samtidigt som jag vädrade. Frukost och disk.

Vi åkte sedan till pappa. Hade fikabröd med, som de skulle ha till eftermiddagen. Pratade med pappa och Ingrid i matsalen. Jag höll på att slå i när jag fick höra att Ingrid snart ska fylla 97 år. En riktigt go tant är det. Så kom Maj och hon är född samma år som pappa. Det trodde jag inte heller.

Pappa pratar inte så himla mycket. Men han tycker det är mycket trafik ute på vägen :) Det är lite tråkigt att han aldrig själv inleder ett samtal. Men vi ska köra försiktigt säger han när vi går.

När vi kom hem, tog jag på mig understället, långbyxor och ett annat ytterplagg. Gick ut på en promenad som varade nästan en timme. Det bet om kinderna. Träffade en dam och herre med deras hund. Damen är blind och vi träffades lite då och då förr, när pappa och mamma hade Noble resp. Barka. Hon kommer allt ihåg pappa och bad mig hälsa.

När jag kom hem, mätte jag upp längden på jeansen, som jag köpte i oktober eller var det i början av november? Har inte haft lust för jag avskyr detta. Men det gick bra och jag sydde på maskinen. Det första som hände, var tt nålen gick av. Inget ovanligt när man syr i jeans.

Thomas och barnen kom med Caspers hockeytrunk. Inge ska skjutsa Casper och Oskar till träningen imorgon. 

När de åkt, värmde jag min mat. Inge hade ätit innan. Vi åt rester idag.

Sedan strök jag min skjorta, som jag ska ha på onsdag och jag strök även till  uppläggningen på jeansen.

Nu är jag redo för Nordens största konferens :))

Jo, jag skulle ju säga det, att det är meningslöst att tvätta bilen. Vi tvättade ju vår i förrgår. Igår snöade det och då saltas det. Nu är den smutsig igen. Gillar det inte! 

Dagens pussel kommer här:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0