Gott nytt år!

Ja, inte blev nyårsafton som jag hade tänkt mig! 

Inge och jag åt för rostbiff och potatissallad, vilket var precis lagom och gott var det också. Skönt att slippa stå vid spisen och fixa varm mat. Efter att vi sett Grevinnan och betjänten, satte vi oss till bords igen. Denna gången skulle vi äta hummer. 

Vi provade ju hummer för ca 2 veckor sedan och då delade vi på en. Det smakade ju underbart. Så till nyår bestämde vi oss för att ha två var. Äta dem i princip som man äter kräftor med bröd, smör och ost till.

Det smakade ljuvligt och vi åt med andakt. Men när vi ätit 1½ var tog det stopp. Betämde oss för att spara till Nyårsdagen.

Inge satt och kollade på idrott och jag satt vid datorn. Kände att jag blev trött och insåg att det var ju som en vanlig lördag. Hade nyårsafton legat på annorlunda så hade det varit bättre. Jag lade mig omkring kl. 22.30. Inge var nog på väg strax efter, men ändrade sig visst.

Jag gick upp vid midnatt och då sköt de ännu mer än vad de gjorde 22.30. Det var enormt!! Varför??? Inge gick ut i kortärmat på framsidealtan. Jag såg att det var -9 grader, så jag bad honom komma in. Han lade sig och det gjorde även jag.

Men så började det att klia på kroppen. Jag hade känt att det var salt runt munnen och hade tagit in en vattenflaska. Men jag gick upp. Wow, som jag såg ut!!! Svullen i ansiktet och rödflammig över hela kroppen. Jaha, så typiskt alltså! Totalallergisk mot hummern. Det blev för mycket av det goda. Letade fram Tavegyl och Betapred. Satt uppe i ca 45 minuter efter att jag tagit dem. Det blev datorn. Men fy så jag mådde. Och Inge han sov som en gris.

Lade mig och somnade rätt så snabbt. Sov till ca 5.30 och så somnade jag om igen. Sov till ca 8.15. Man blir så trött efter ett allegianfall så det är sanslöst.

Det var -5,6 grader när jag kom upp! Mia ringde! Hon hade blivit orolig när hon läst om mig på facebook. Så hade jag  inte mobilen på. Hon tänkte: Jaha, då får jag åka till sjukhuset nu då! Men jag svarade på hemtelefonen. Tack för omtanken Mia!

Senare började det att snöa lite. Ringde Fia och kollade hur det gått för henne att ta sig till jobbet. Det hade gått bra! Hon har ju en kompis bil.

Väckte Inge vid 10-tiden så att vi fick äta frukost. Sedan har han kollat på sport och jag har plockat lite.

Fixade middagen till ca 14.30. Det blev hemgjord Leverstuvning och ris. Mums så gott alltså! Diskat och gjort iordning.

Vi tog en sväng sedan. Tankade bland annat. Ösregnade!! Så sjukt alltså. Hoppas verkligen inte att det fryser på till kvällen. Fia ska ju iväg och hämta kompisen, som de lånat bilen av.

Någon håller på att flytta in i pappas lägenhet och jag tror att det är en familj i huset mitt emot.

Thomas fick, som tur var, en liten etta än så länge. Han får söka något större nu i tre månader.

Dagens pussel tillägnar jag Fia, som älskar pingviner:


Click to Mix and Solve

Imorgon börjar arbetetsveckorna igen. Skönt att komma in i rutiner, men det är faktiskt skönt att vara ledig!



Kommentarer
Postat av: Sickan

Tack för kommentaren i min blogg.

Min sambo har fått problem med prostatan.Tycker inte

man ska försöka bota sig själv.Tror inte medecinen

är så bra för han har blivit så anfådd,sen kan han

inte ligga och sova utan sitter.



Han ska till vårdcentralen i morgon(måndag) och

beställa tid..så får de se hur han mår så kanske

han får en snabb tid.



Jag mår också dåligt av allt detta :(



God fortsättning på 2012

Kraaaaaaaaam

2012-01-01 @ 18:43:24
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0