Nu ger jag mig in i debatten

Kan inte tiga längre, då jag tycker det har gått lite för långt vad gäller detta med att låta barn uppehålla en dagisplats, när de får ett syskon.

Detta skulle vara bra, men då ska det baske mig finnas dagisplatser till alla, alltså först och främst till föräldrar som har ett arbete att gå till eller att de pluggar.

Hörde igår om ett dagis där personalen har däckat efter att ha tagit om sjuka barn. De får inte vikarier eftersom alla i vikariepoolen är ute på arbete. Det skulle visst vara 2 personal idag på 22 barn!!!!!!! Det är ju skandal. Däribland kommer då barnen, som har mamma hemma med det nya syskonet. Men snälla föräldrar! Tänk till lite! Att du verkligen har mage att lämna bort ditt barn när det är underbemanning!

Jag skulle aldrig kommit på tanken att uppehålla en dagisplats om jag fått syskon tätt. Nu var det ju annorlunda förr och detta erbjudande fanns inte.

Det finns så mycket aktiviteter som man kan gå med barnen på. De behöver inte sakna lekkamrater! Det är du som förälder, som gör tillvaron till något positivt! Njut av dina barn medans du kan! Tiden när de är små går så himla fort!

För övrigt då? Jo, trött är jag och idag har det gått i ett kör efter jobbet. När jag kom hem, var Inge och Fia redo att åka till pappa. Han satt och räknade bilar. Men glad blev han för att vi kom. Han är så go! Ska ni ha fika? Ja, vi kan ta en kopp. Men kila ut och köp lite bröd, säger han då!

När vi kom hem, kollade jag på "Hem till gården". Så skönt att bara pusta ut lite. Men idag blev jag inte så där otäckt trött som jag blivit två dagar i rad. Efter programmet gick jag ut och satte igång med Vegancookies.

Gjorde verkligen efter receptet, men när jag skulle fixa till dem så smulade det igen. Snacka om att jag höll på att gå i taket. Bad Fia göra iordning lite vätska till. Sedan gick det lättare att forma till dem. Men det där med att vända dem efter 3 minuter i ugnen är ingen höjdre. Då är de ju så mjuka att de går sönder pga. det. Ja, ja, jag tar med dem imorgon och hoppas att de smakar!

Ikväll ska jag och Fia se på "Uppdrag granskning". De har varit på vårt lokalkontor i Göteborg och kört simulator med alkohol i kroppen. Detta för att det döms så olika vid rattonykterhet. Äntligen tar de tag i detta stora problem. Vissa går ju faktiskt fria som det är idag.

Dagens pussel:




Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0