Blåsigt, men sol

Vaknade först ca 3.05 och då blev det ett toabesök. Lyckades somna om och sov till ca 5.15 då tidningen kom. Det var ju skönt att den inte kom tidigare idag då det är lördag. Jag hinner ju aldrig att läsa morgontidningen numera utan får göra det när jag kommer hem från arbetet. De har bytt tidningsbud igen.

Gick upp ca 6.20 och då läste jag tidningen. Sedan blev det datorn och webbradion. Ring så spelar vi startade klockan 7.03. Är så kul att höra på snacket mellan Lisa Syrén och "Bengtsson".

Fia ringde. Allt bra idag! Känns ju verkligen skönt.

När programmet var slut, satte jag igång att pressa apelsiner. Plockade fram frukosten och fixade kaffet. Väckte Inge! Klockan var då 9.50. Efter frukosten diskade jag och så bäddade jag rent i sängarna. Duschat och gjort mig iordning. Inge tog också en dusch. 

Mia, Fia och Casper åkte till Stockholm efter Caspers träning. De ska bo på hotell och imorgon ska de på ishockey.

Inge och jag åkte med travet omkring klockan 12. Han som äger vår spelbutik hade mött Fia på gynakuten i onsdags, så idag frågade han hur det var med henne. Jag frågade detsamma vad gällde hans fru. 

Därefter åkte vi till pappa. Han blev glad när vi kom och tänk, men han blev även glad över det jag köpt till honom. Ny skjorta och en fleesedress samt 2 underlakan. Vi blev bjudna på kaffe. Pappa mådde riktigt bra idag, vilket märktes på honom.

Efter besöket hos pappa åkte vi till Maxi, där jag fick hjälp med att rätta till misstaget vi gjorde i torsdags! Vi skulle ha nötfärs och inte blandfärs, som Inge tagit. Tryckte på minustecknet på scannern och tyckte nog att priset var bort. Men igårmorse upptäckte jag att vi scannat in varan en gång till! Alltså blandfärs för 102:- och ingen blandfärs med hem! De förstod och jag fick pengarna tillbaka! Sprang in och köpte youghurt.

Mulnade  på och det blev grått. Väl hemma åt vi lite.

Tjejerna stannade till i Södertälje och handlade visst lite hockeysaker till Casper. Sedan skulle de till Barkarby Outlet innan hotellet. De där två i bil i Stockholm. Ja, jisses alltså.

Nu ska jag ta det lugnt. Imorgon väntar tvättstugan på mig!

Pusslet kommer här:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0