Äntligen fredag

Ja, idag säger jag verkligen med stark betoning: ÄNTLIGEN FREDAG!!!!

Imorse hade inte Inge någon hockey, så han fick sova lite längre. På jobbet var ännu en rapport klar att läggas ut, så jag satte igång med det. Under tiden som jag väntade på att den skulle komma ut på webben, gick jag ner till tryckeriet för att dra ut etiketter. Jaha, det man inte har i huvudet får man i benen. Jag hade glömt att ta med mig pappret med adressaterna på! Var bara att gå tillbaka till rummet! Då är korridoren lång (60 m). Ja, innan jag kom till den korridoren, så var det väl en bit att gå också :) Någon mening med allt! Rör på dig människa!!

Skickade iväg rapporten till berörda och sedan hade den faktiskt kommit ut på webben. Jag slutförde allt enligt min checklista!

Mia ringt. Hon var hemma med Casper idag, som haft astmahosta hela natten

Så var det en rapport till som skulle på tryck, men först till vårt bibliotek för ämnesområdesklassificering. Men innan så skickade jag ett exemplar till vårt tryckeri för en provutskrift. Då hade det åter igen hänt! En massa bokstäver hade fallit ur på vägen! Jag hade valt högkvalitetsutskrift (den version som jag tog häromdagen, när det hände samma sak). Jaha, då provade jag med tryckkvalitet. Allt gick kanonbra! Fattar ni?!?! Jag blir gråhårigare och gråhårigare pga. detta. Allt ska bara fungera! Det suger musten ur mig.

Har fått tag i de sista fakturareferenserna, vilket känns kanonbra. 

Min HTC-telefon som jag har på jobbet är rena katastrofen! Ibland stängs den bara av mitt i ett samtal och ibland hjälper det inte hur mycket jag drar på touchen när det ringer. Idag hände dessutom något märkligt. Jag hade pratat med forskat och så lade jag på och lade ner telefonen. OBS! Jag lade ner den! Rätt som det var så hörde jag något: "Vill du prata med kundtjänst, tryck 1 osv...." Det var ett samtal som jag ringt tidigare som bara "poppade upp".

Jag förstår inte varför jag skulle vara så snäll och välja den billigaste varianten. Jag kunde ju valt en Iphone, men det skämdes jag att göra. Hur dum får man vara?

Ja, jag hann med lite redigeringsjobb också. Rätt så mycket faktiskt. Blev nästan klar med notat nummer 2 av 7 idag.

Fia hämtade oss (Marita och mig)! Ja, hon hade blivit hämtad av Inge imorse och var sugen på att köra bil. Jo, han hade spytt en gång imorse, men känner att det är på rätt väg nu. Skönt det!

Jag och Fia åkte till Hemköp innan jag skjutsade henne till Håkan. Förresten så mötte jag honom på cykeln när jag åkte därifrån.

Inge höll på att mixtra med alla doser till TV:n och allt vad det nu är. Det slutade med att han fick ringa till Håkan. Han åkte och hämtade honom och Fia. Håkan löste problemet.

Sedan skjutsade Inge hem dem. Ute var det himla oväsen! Tydligen var det studenterna som sköt smällare och även fyrverkeri. Så här dags???? Ja, klockan var inte mer än 17.30.

Nu mina vänner ska jag njuta av fredagskvällen! Men först ska ni få ett pussel:



Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0