Sol, men lite svalare

Vaknade 3.30 och gick på toa. Kunde inte somna om utan gick upp 3.50. Gjorde mig iordning och åt därefter frukost. Så blev det datorn för någon morgontidning kom det inte. Och den hade inte kommit när jag gick ut. Stefan skjutsade mig och Marita idag. Marita och även Stefan är genomförkylda, så Marita ska ju inte cykla i det tillståndet.

På jobbet var det full fart direkt.  Ringde pappa ca 8.45. Han hade blivit duschad och satt vid köksbordet.

Kicki haft möte idag och det var positiva nyheter. Skriver inget mer här än så länge, men det händer saker :)

Enhetsmöte klockan 9.30. Vi gick igenom vad vi håller på med och så chefens almanacka, som alltid är fulltecknad.

Lunch och i samband med den tog Kicki och jag en rask promenad i parken.

Fortsatte med medarbetarna på nya webben. Blev klar med det. Imorgon ska jag fortsätta kasta papper i förrådet. Även göra tidskrifterna på biblioteket.

Inge och Fia hämtade mig klockan 14. Till Maxi och veckohandlade. Hem och in med varorna. Därefter till pappa med hans kasse. Det fanns ett meddelande från hemtjänsten. Pappa hade inte velat ha något kaffe när de frågade på eftermiddagen. Han skulle vänta till dess att jag kom. Jo, tack så jätte mycket!!! Gav honom kaffe med dopp. Diskade av lunchdisken, som stod i diskhon. Bad pappa att läsa tidningen fram till dess jag kom åter. Det lovade han.

In och tog en macka. Shit, jag som inte ätit macka hela veckan, men jag blev så sugen. Därefter kokade jag sylt på svarta vinbär och nektariner. Gick till pappa så att han fick smaka. Oh, så gott, blev kommentaren :)

Kollade sedan på "Hem till gården". Fia var och hämtade Tove, som ska sova hos oss inatt.  Jag gick bara in och fixade TV:n till pappa.

Har haft läxförhör med Tove. Det var engelska och det fixar hon galant. Härligt alltså!! Nyss hade hon lite ont i magen, men jag tror det gått över nu. Tove och jag ska se på film; "Hur många lingon finns det i världen". Så jag tackar för idag och önskar er alla lycka till med pusslet!


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Inger Forsman

Fastest



1:03

Average



4:55

Your Time



9:59

2011-09-09 @ 00:24:13
Postat av: Sickan

Det tog 9,47 att göra pusslet :)



Gör hemtjänsten inget gott kaffe eftersom

din pappa ville vänta på dig :)



Kraam

2011-09-09 @ 13:51:51
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0