Så var helgen snart slut

Gick upp ca 6.30 imorse och gjorde mig iordning. Klockan 7 var jag i tvättstugan. Regnade lite på vägen dit. Körde först ett par maskiner med en ljus och en mörk omgång. Därefter tvättade jag våra stolsdynor + en maskin med skonsam tvätt.

Funderar starkt på att boka grovtvättstugan och tvätta dynorna till utemöblerna där. Sedan tumla dem. Det borde ju gå.

Fia kom upp strax efter kl. 7. Hon åkte sedan till ishallen för att se på Caspers träning. Jag fixade en kyckling i lergrytan. Så mellan några maskiner var den klar. Härligt!!!

Tvättade även det som var hos pappa och gick in med. Vattnade de två krukväxterna och kollade över.

Regnet slutade, vilket var skönt.

Väckte Inge strax efter klockan 10. Vi åt frukost; jag hade gjort en omelett åt mig. Smakade jätte gott.

Fia kom hem och hon hade inte köpt ris (trodde att hon skulle komma ihåg det), så vi åkte iväg en sväng och kollade på vägbyggen innan vi köpte ris (och så en massa annat, som jag kom på). När vi kom hem, fixade Fia sallad och jag kokade riset + gjorde currysåsen. Inge fick dela kycklingen.

Vi har även sett på "Fångarna på fortet", som sändes igår.

Idag skulle brorsan hälsa på pappa. Hoppas att han ringer och rapporterar.

Känner mig så himla trött, men det går väl över.

Här kommer dagens pussel:


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fastest



1:05

Average



4:18

Your Time



8:01

2011-09-18 @ 19:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0