Pappa kom hem idag (dålig)

Imorse var det bara +7,4 grader. När Marita och jag närmade oss våra arbetsplatser låg dimman tät. Det var en lite magisk morgon!

Så vill jag tacka för alla kommentarer. Märkligt att det fattades pusselbitar. Kanske hade någon gömt sig bakom. Man kan dra i pusslet när det nästan är färdigt och hitta bitar bakom. Dagens pussel lade jag, men så klickade jag på något när jag nästan var färdig och pusslet började om från början. Jag orkade inte hahahahahaha

På jobbet var det full fart. Jag gick till biblioteket redan strax efter 6.30. Klar där 8.30. Sedan blev det webbjobb. Kul att göra nytta på alla håll och kanter.

Efter lunch började jag fundera på när pappa skulle komma hem. Hemtjänsten skulle ta emot honom eftersom jag hade stängningen av växeln/receptionen idag.

Jag ringde till Maria B på hemtjänsten strax efter kl. 15. Hon hade tagit emot pappa och blev paff. Trodde inte att han skulle vara i så dåligt skick som han var. Han hade fått en rullstol och den gick inte igenom dörren till köket (ett problem). Så blev han  trött och vill vila. Problem nummer 2: De var tvungna att vara 2 personer!!! Han hade nämligen ont i både ena armen och i benet. Jag bröt nästan ihop när jag hörde det.

Det var med blandade känslor som jag cyklade hem 16.45. Solen lyste och det var ju positivt. Det hade regnat innan. In till Inge och Fia. Sedan till pappa. Han satt i vardagsrummet och kollade på TV. Varm var han och armen var jätte varm. Då blev jag förbannad och ringde till Urologen. Ville veta hur de hade kunnat skicka hem honom. Han var ju sämre nu än han var i onsdags! GRRRRRRRRRRR Sköterskan som svarade, frågade om jag tagit tempen. Nej, det har jag inte, men jag känner ju att han är varm. Ta tempen och återkom! Grr och grr igen. Letade och letade efter en termometer. Till slut hittade jag den. In i munnen på pappa. Han var rätt så snabb med att spotta ut den (knappt en minut i munnen), men den visade 37,8. Jag ringde urologen igen och berättade. Det var väl ingen feber!!!!!!!!!!! Tala om problemet och varför du tycker att din pappa är sjuk. Oh, jag höll på att gå i taket. Men hallå!! Han är 90 år, har legat inne hos er i  en vecka och kommer hem i nästan samma skick som när han kom in!! Han hade ju en uvisepsis. Men det visade sig att han inte hade sepsis! Tack och lov för det. Hon skulle kontakta doktorn och ringa mig sedan. Hon förstod väl att jag var både ledsen och orolig.

Så ringde hon och jag skulle ge pappa 2 alvedon eller också åka tillbaka till urologen, men där fanns ingen som kunde behandla honom ikväll/inatt eller också till akuten. Jag gav pappa 2 alvedon. 

Innan jag var in och gav honom Alvedon, var hemtjänsten hos honom. Jag trodde att hon skulle sitta kvar vid bordet medan pappa åt, men det finns inte tid till sådant. Hon hade delat på isterbandet, men inte tagit bort skinnet! Oh, jag blir bara så himla förbannad!!! Skinnet på isterband TAR MAN ALLTID BORT TILL BARN OCH GAMLA!!!!!!! Och så hade hon givit pappa en stor matsked!!  Jaaa, orkar jag med detta??? Nej, det gör jag inte för jag är gråtfärdig igen.

Inge gick in till pappa när jag diskade. Han kom tillbaka efter en stund och var chockad!!! Men fy, så han blivit på en vecka!!!!

Jag gick in när jag var klar här hemma. Pappa ville lägga sig (19.15). Jag larmade och sade som det var. Körde in pappa till vardagsrummet så att han kunde se på TV. Men jisses så trött han var. När klockan var 19.50 hade ingen kommit. Pappa tyckte att jag kunde gå in och det gjorde jag. Men jag blir så orolig. Tänk om han somnar och ramlar framåt?!?!?!?!?!

Vet inte om jag är larvig, men jag tycker inte om detta. Här har min pappa jobbat sedan han slutade skolan och dragit in många goda skattekronor. Att bli behandlad så här är inte värdigt någon. Jag klandrar inte hemtjänsten utan jag klandrar de som styr och ställer! Se för f-n till att våra gamla har ett drägligt liv!

Fia åkte iväg till Collegium för Tove hade astmakänning. Thomas spelar innebandy. Jag har hällt upp ett glas vin och ska koppla av. Jag MÅSTE DET!!!!

Så var det dagens pussel; ett pussel med tanke på morgonen :))


Click to Mix and Solve

Jag hoppas innerligt att pappa mår bättre imorgon!



Kommentarer
Postat av: Karin

Det fanns inga pusselbitar bakom, det kollade jag. Håller med dig om att vården av våra gamlingar är urusel. Dom har jobbat och slitit i hela sitt liv och är värda något mycket bättre. Barn och gamlingar ska inte snålas på i vårt samhälle. Hoppas att allt löser sig för dig och din pappa!

2011-09-02 @ 20:52:58
Postat av: Inger Forsman

Svårst puzzel, var tvungen att ta paus, men jag klarade det.

Fastest



1:43

Average



8:46

Your Time



36:23

2011-09-02 @ 21:43:59
Postat av: Sickan

Förstår dig Nilla,och inget kan man göra

och det vet dem så väl.



Hade jag varit dig Nilla så hade jag skrivit

ett brev till Håkan Juholt..han är nog den

enda mänskliga person i hela riksdagen.



Han kanske kan ta ett snack med kommunen om

ett boende till din pappa.



Dagens pyssel blev jag helt snurrig av haha



Kraaam

2011-09-03 @ 18:20:13
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0