Får bli ett samtal till hemtjänsten imorgon

Vilken underbar morgon det var när vi cyklade till våra resp. arbeten (jag och Marita). Mörkt var det, men det är bara att vänja sig.

Så här såg det ut på himlen när jag varit på arbetet en stund:



Lite beställningar och så fortsatte jag med nya webben. Det tog ju inte så himla lång tid och därefter blev det lite lugnt. Kom fler beställningar och nya prenumeranter, som jag greppade.

Ringde pappa och jag blir så glad när han svarar. Han satt vid köksbordet. Vid 10-tiden skulle arbetsterapeuten och en från  hemtjänsten komma till honom.

Klockan 14 cyklade jag hem! Vilken tur jag hade!! Precis när jag kom till förrådet, så började det att regna. In med väskan och sedan gick jag till pappa.

Han satt i vardagsrummet och hade sett på TV, men var på väg därifrån. Vet inte hur han bär sig åt med rullstolen, men han var en bra bit från TV:n. Han hade inget att dricka där inne och han hade inte fått något att äta sedan frukosten. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Jag blev så arg, så jag hoppade nästan jämfota. Fixade kaffe och tilltugg åt honom. 

Sedan kom hemtjänsten (vid 15-tiden) och värmde maten åt honom. Jag påpekade att pappa nog borde få lite fika vid 10-tiden och lunch efter klockan 12. Det var skillnad när han körde rollatorn. Då tog han sig fika och annat under dagen. Hon skulle se till att det blev ändring på det.

Jag gick in till mig och lovade pappa att återkomma när det var dags att sätta på fotbollen. Ätit lite. Fia åkte på tjejernas träning. Så typiskt att det ösregnade!

Ringde till pappa och undrade om han ville att jag skulle komma och tända hos honom, men det behövde jag inte. Det räckte med lampan som var tänd.



Den här bilden tog jag igår. Det är Casper, pappa och Tove. 

Så gick jag in till pappa för att ställa in fotbollskanalen. Det var bra att du kom sade han. Och han var arg!!! Det här fick jag att äta, sade han och visade mig. Det var lite av strömmingen, som han fick av mig i lördags! Men hallå!!! Där fanns ju resten på dagens mat i kylen. Den var kvar i förpackningen. Alltså jag blev nog lika arg som pappa. Värmde maten åt honom och så fick jag diska och plocka iordning. Rullade in pappa till vardagsrummet så han fick se på fotboll.

Nu hoppas jag att hemtjänsten kommer lagom tid, för han är trött när kvällen kommer.

Det regnar ännu. Undrar om det blir cykel imorgon eller?!?!

Pusslet?? Sorry, men jag har inte hunnit med det idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0