En härlig dag vädermässigt

Sov till ca 5.50 och gick upp strax efter. Gjorde mig iordning och sedan blev det datorn en stund. Var ute i tvättstugan klockan 7 och körde igång 2 maskiner. Tog långa programmet. När jag kom in kokade jag dillköttet och hackade dillen, som jag skulle ha i såsen.

Lite dator blev det innan jag gick ut och flyttade över i tumlaren. Pappa var uppe så jag gick in till honom. Han var pigg.

Hämtade in tvätten ca 9.30. Fia kom upp och vi tog fram frukosten. Fixade kaffe till pappa ca 10.30. Trodde att hemtjänsten, som var kl. 10 skulle ha gjort det. Men så var inte fallet. Får kontakta dem om detta. Kaffe vill han ju ha.

Pappa skulle se friidrott, så jag rullade in honom till vardagsrummet.

Fia och jag åkte sedan till Netto och köpte tomater och därefter till Blomsterlandet, där Fia köpte sig 2 orkidéer.

När vi kom hem, satte jag igång att skala potatis. Fia åkte till tjejernas samling. De hade match kl. 14.

Jag gick in till pappa och frågade om han ville ha kaffe och det ville han. Ställde in muggen i micron. Oh, min klant!! Jag hade för hög temperatur så det var kokhett. Bad pappa att lugna sig och det skulle han. Rätt som det är så skriker han till. Han skulle flytta muggen och det bar sig inte bättre än att den åkte omkull och pappa fick varmt kaffe på benet och armen. Gissa om jag blev livrädd. Tog kallt vatten på en handduk och höll om armen. Benet var ingen fara, sade han. Torkade upp allt och så fixade jag nytt kaffe, som inte blev lika varmt.

In och satte på potatisen. Dukade inne först, men så kom jag på att vi kunde sitta ute och äta. Så ut med bestick och glas, som jag ställde upp och ner. Tallrikarna fick vara kvar i köket för vi skulle ta maten där, så slapp det att bli så mycket på bordet.

Det var underbart ute och maten blev god. Hur det gick i fotbollen? De fick stryk, men det är de vana vid.

Jag, flickorna och barnbarnen gick in till pappa. Han kände allt igen alla och blev glad över besöket. Fia följde med Mia och barnen hem för att se på film. Jag gick in och diskade. Vad Inge gjorde?? Sport på TV!! Och så var han sur för att vi inte kom iväg på speedway i Motala. Men han kunde ha kläckt något om det igår. Då hade vi inte bjudit hit Mia och barnen.

Efter disken, hämtade jag pappas byxor från vår tvättmaskin. Ja, jag tog in dem hit och tvättade dem. Tog även med våra sopor och gick först till soprummet och därefter till pappa med byxorna. Hängde upp dem på tork. Hemtjänsten kom och skulle ge honom mat. Jag lovade pappa att återkomma efter fotbollen och se om det finns något annat program.

Nu ska jag snart duscha. Undrar hur många turer jag varit in till pappa idag!?!?!?!

Och så har vi dagens pussel, som jag lade nyss.


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Ja se karlar...Inge kunde väl själv kört till Motala

om han nu vill titta på speedway,än att sura.

Ursäkta att jag säger detta..men han kan väl göra

något på egen hand utan att du är med!!??

Du har ju din pappa att ta hand om.



Kraam

2011-09-05 @ 11:52:49
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0