En fin höstdag

Höstdag – känns lite trist att skriva så, men det är ju bara att inse. Jag gillar vårt Sverige med våra fyra årstider. Okej, visst hade man kanske önskat lite längre sommar, men vi får vara nöjda med det vi får!
Tack Karin för din kommentar. Jo, kort hår är skönast. När jag cyklar använder jag ju alltid hjälmen (en billig livförsäkring) och då är det skönt att bara "fluffa" till håret när man cyklat klart.

Ja, jag vaknade tidigt även denna lördagsmorgon, men å andra sidan så satt jag och sov framför datorn igårkväll! Detta trots att jag var ledig från jobbet igår. Men är man trött så är man.

Läste tidningen och sedan blev det datorn och på med webbradion. Jag älskar att lyssna på "Ring så spelar vi". Man får både lite historia och nutid från vårt avlånga land.

Fia kom upp och vi åt frukost tillsammans. Diskat och gjort iordning. Jag skjutsade sedan Fia till Maria och barnen. De skulle åka till Kolmårdens djurpark. Fia hade fribiljetter pga. att hon arbetat på Sports Camp i somras. Vädret var ju verkligen på deras sida idag; Sol och klarblå himmel!

När vi åkte, såg jag en gammal kompis från förr (slutet 1960-talet) och hon såg mig också. Men tyvärr hade vi inte tid att stanna, vilket jag förbannar. Hur ska jag hitta henne nu????? Vet ju bara förnamnet och det är inte mycket att gå på. Det är samma som mitt :)

Inge om upp ca 10.15 och då åt han frukost. Lite senare åkte vi med travet och så tog vi ett varv. Hem och skalade potatis + att jag sköljde köttet till kalopsen.

Jag åkte sedan till pappa. Han satt på sitt vanliga ställe; matsalen och blev så glad när jag kom. Hans kompis, lilla gumman, satt där också. Men hon hade ont i ryggen och även i såret i pannan, så hon larmade om  att  hon ville lägga sig. Efter en stund kom det en man i rullstol, som skulle äta. Pappa var helt med på att LHC förlorat med 0-4 i torsdags. Jag kollade med sköterskan om hans bromsmedicin. Pappa gick med på att ta den och detta skulle förankras hos läkaren.

Fikade med pappa och sedan var det dags för mig att gå till bilen. När jag kom hem, ringde jag brorsan och berättade. Därefter fixade jag saft på 2 liter svarta vinbär. Ska ge en flaska till Marta imorgon. Min goa granne, som ger oss nybakat bröd både nu och då.

Fia kom hem från Kolmården där de haft en toppendag. De åkte linbanan över Safariparken. Hon har visat bilder på dagen och det såg härligt ut. Vi åt, innan bildvisningen, kalops, potatis och sallad + rödbetor.

Nej, mina vänner jag har inte hunnit med något pussel idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0