Blev en solig dag

Sovit urdåligt inatt igen. Gick upp 3.30 för jag insåg att det var ingen idé att försöka sova. Gjorde mig iordning och åt sedan frukost. Datorn en stund innan tidningen kom. Ute regnade det. Stefan, som kom hem från Grekland igår, skjutsade oss. Full fart på jobbet. Fått en himla massa nya prenumeranter på nyhetsbrev. Kul!

Bytte av i växeln förmiddagsfikat och lunchen. Kicki hade växeln hela dagen idag. Tycker faktiskt synd att det blivit så här.

Jag fortsatte med nya webben. Går åter igen igenom alla rapporter och kollar så att allt finns med. Lika bra att få det bra från början.

Regnet upphörde och solen kom fram. Jag bestämde mig för att ta bussen till pappa direkt efter jobbet och ringde till Marita. Fia ringde lite senare och sade att hon kunde följa med mig!!! Underbart. Hon kom kl. 14 och vi var bara först och hämtade hockeybiljetter. Inge och Fia ska gå på LHC–HV71 imorgon! Sedan till US. Trodde vi skulle ha tur att få parkering vid gamla öron, men det var fullt. Så vi åkte ner och ställde oss vid Trädgårdsföreningen. Fick ju en liten promenad på det viset. Pappa blev så glad när vi kom. Alla vilar, utom pappa. En äldre dam förstår inte hur pappa orkar med att sitta i rullstolen hela dagarna! Han fikade och så ville han ha mer fika och det fick han. Aptiten är tillbaka och pappa verkar trivas. Helt sanslöst med tanke på hans tillstånd för en vecka sedan.

Jag köpte en kopp kaffe och det smakade ljuvligt. Vi åkte ca 15.40 för Fia skulle träna tjejerna. Inge kollade på cykel-VM från Danmark.

Jag åt lite ärtsoppa och Fia åt risgrynsgröt. Hon åkte till träningen. Jag satte mig vid datorn, men det började "krypa" i kroppen. Så jag tog på mig gympaskorna och gick ut i skogen. Gick inte något spår utan in i skogen och letade svamp. Hittade ca 2-3 liter trattkantareller. Träffade Lars (svärsonen), som var ute och gick 2½ km-spåret. Pratade en stund. Jag var ute drygt en timme. Men attans vad jag tycker det kryper på mig. Spelar ju ingen roll om jag så bor under duschen, så kliar det efter att jag varit i skogen.

Ska snart se på "Sjukhuset" och "Halvåtta hos mig".

Dagens pussel (har jag inte lagt ännu, men ska):


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0