Söndag

Vaknade efter ett par timmars sömn! Inge satt uppe och kollade på en film. Jag försökte verkligen att somna om, men det gick inte. Inge kom och lade sig. Han gäspade ett antal gånger och sedan dröjde det inte förrän han drog timmerstockar! YES!!!! Jag kastade mig hit och dit. Gick upp och kollade på den underbara stjärnhimlen. Lade mig igen och skulle börja räkna får! Men det kom inte några! Hur jag än letade, så ville de inte visa sig. I vilket fall som helst, så somnade jag till slut och sov till 6.40. Ute var det -2 grader! Blä, det är för tidigt.

Ingen tvättstuga, vilket kändes skönt. Fia kom upp! Hon skulle ha kaffe med sig till ishallen. Jag gick in och tog en termos hos pappa. För det skulle även med varm choklad. Jag fixade kaffet. Hon åkte ca 7.30.

Inge om upp 7.45 för det var Formel1 på TV. Jag bäddade och plockade. Klippte även av tomatgrenar och hängde dem upp och ner inne. Vill ju inte att frosten tar dem. 

Inge och jag gick in till pappas lägenhet och tog med hallbyrån. Fia kom och vi åkte först till Maxi. Köpte en golvskrapa till duschen hos pappa. Sedan till honom. Han blev så glad när vi kom. Jag och Fia satte upp en gardinkappa vid det andra fönstret. Blev jätte bra. Pappa fick en Tempurmadrass i sin säng och det ska vara bra. Han har ju trycksår på hälarna och även något på ryggen. Vi pratade lite och sedan åkte vi. Fia skulle iväg på fotboll med sina tjejer (Flickor -01). De skulle se LFC dam. Gemensam cykling till Folkungavallen.

Jag och Inge tog en tur till Norrköping. Var till Hageby centrum och kollade runt. Vi har inte varit in där sedan ombyggnaden. Hem fick jag köra. Det var en fröjd att sätta in farthållaren. Den här bilen trivs jag med :) Ja, ja jag har trivts med de andra också.

När vi kom hem gjorde jag sylt på nektariner och svarta vinbär. Gjorde även en omelett till imorgon. 

Fia kom hem och åter igen blev vi osams. Alltså detta är jätte tråkigt. Och jag blir ju så himla arg, vilket jag inte kan hjälpa. Men sedan blev vi sams igen. Fia lagade middagen och jag diskade.

Nyss åkte Fia iväg till Mia och barnen.

Vädret har varit soligt, men senare på eftermiddagen blev det mulet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0