Så himla trött ikväll

Gick upp strax före kl. 6 imorse. Skönt att jag faktiskt kan sova lite längre. Men å andra sidan så är jag ju uppe längre på kvällarna. Gjorde mig iordning. Åt frukost och läste morgontidningen. Sedan en kort stund vid datorn.

När jag var klar, gick jag till pappas lägenhet. Insåg att det var nog bäst att packa ner porslinet i kartonger. Men det ska ju slås in också. Tack, mina goa pappa för att du hade en hel rulle med mjukt papper. Jag klippte till ca 10 bitar i taget och slog in.

Rörmokaren kom strax för kl. 8. Han körde med rensfjädern, men inget lossnade. Det var inget stopp i rören! Han tog fram den klassiska sugproppen och efter ett par försök, rann det som det ska göra! Sedan hjälpte han mig med slangen till tvättmaskinen. Tack för det :)
Fia kom in när hon hade vaknat. Efter en stund ringde de från Återvinningen. De undrade om de fick ändra dag istället för det hade kört ihop sig. Visst, det var inga problem. Så vi bestämde till klockan 8 imorgon bitti. Men detta gjorde att luften liksom gick ur. Följde med Fia in. Inge var uppe. Klockan var ca 9.15. Vi snackade om att åka till Maxi, men så insåg vi att det var bättre att åka till Återvinningsstationen med det som vi hade röjt i vår lägenhet. Men de öppnade inte förrän kl. 11. Drack lite kaffe och så hämtade Inge bilen. Vi lastade in. Jisses alltså, men det var en hel del. Och mer ska det bli, det lovar jag. Det går inte att leka ekorre.

Vi åkte och slängde och så till Maxi. Hem med varorna och så åt vi lunch. Ärligt talat så kände jag inte för att fortsätta med fönstren hos pappa utan kände för ta hand om mig själv. Vi åkte till Norrköping och Ingelsta. Jag ville visa Inge Willys där. Det är så himla stort!! Köpte lite smått och gott där :))

Regnade när vi åkte  hem. Då var det dags för middag. Fia fixade hennes och min; fish and chips :)) Inge åt sin kyckling och grönsaker.

Kom en rejäl skur till på kvällen. 

Ringde och kollade  hur det var med pappa och allt var bra. Men han hade tappat sina glasögon så ena glaset sitter inte fast. Måste alltså fixa detta imorgon.

Nu ikväll är jag så himla trött, så jag blir inte uppe till 23 ikväll! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0