Pappa på plats

Ja, vad ska jag säga om dagen på jobbet! Det har flutit på med finliret av webben. Ute har det regnat. Emellanåt massor och så nästa stund var det nästan att solen kom fram.

Jag ringde till pappas nya boende och han hade kommit dit. Han satt och åt och hade hittat en "kompis". Allt verkade bra.

Innan jag slutade för dagen, började jag lägga in artiklar i vår utländska tidningen. Oh, älskar att få göra det.

Inge hämtade mig och så åkte vi och handlade. Fia var iväg med en kompis. Jag köpte lite prylar till pappa. Hem och in med varorna. Därefter dammade jag överallt. Så ringde brorsan och undrade om jag kunde åka till Biltema och köpa en presenning. Visst kunde jag och Inge göra det.

När Inge och jag kom hem, gick jag in till pappa och började plocka ner lite prylar. Sedan kom Lasse och Kristina och Inge. Vi tog matrumsbordet och stolarna, pappas fåtölj och lite lampor. Pappa blev jätte glad när vi kom och han såg så himla pigg och fräsch ut. Han var verkligen supernöjd med sitt nya boende. Vi plockade iordning i hans lya och när vi åkte satt pappa och kollade på LHC! Ja, det kändes så himla skönt. Hoppas att han slipper fler infektioner nu.

Detta blev kort idag och inget pussel.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0