Ny bil

Sorry, men jag orkade inte skriva blogg igår. Men nu skriver jag istället. Har varit vaken sedan 3.40 och gick upp klockan 4. Har sett på TV3/Play och så har jag läst tidningen.


Igår hämtade vi vår nya bil, Kia Wenga. Den är mindre än Kia Ceèd, men känns mycket större. Nu är det säkert många som förfasar sig och säger: "Hur kan de byta bil, när Inge är arbetslös?" Men, hur konstigt det än kan låta, så kommer vi ner i månadskostnad. Så detta var en bra lösning.

På jobbet gjorde jag klart tidningen till webben (så långt som jag kunde). Var även på biblioteket och registrerade tidskrifter.

Klockan 14 hämtade Inge och Fia mig med nya bilen. Jisses vad det luktar nytt :) Vi åkte först och tankade. Och precis som jag sade i förrgår, så hade de höjt bensinpriset precis till bilbytet. Vår förra bil var en diesel och den nya är en bensinare. En tid så har bensinpriset var lägre än dieselpriset, men precis som vi bytte bil, så höjdes priset och nu är bensinpriset högre än dieselpriset. Innan vi skaffade Kia (diesel) var dieselpriset mycket, mycket lägre än bensinpriset, men när vi skaffade dieselbil, blev priset ungefär lika. 

Sedan åkte vi till pappa! Fia och jag gick in till honom med lite klädhängare och en skjorta. Han var lika glad idag som igår och han hade sett ishockeyn. Kom även ihåg resultatet :)

Började regna och det regnade massor. Så typiskt när nu bilen var ren och fin. Ja, ja......

Så blev vi lite osams med Fia och det är aldrig roligt. Inge och jag tog en tur lite senare. Fia var då hos Mia och barnen. 

Vi åkte till Mjölby för att det skulle bli lite landsvägskörning. Åkte motorvägen dit och hem blev det Sya, Mantorp och så hem. Jag körde hem och bilen kändes helt okej. Något som är bra är: Om man står vid rödljus eller i bilkö, lägger man i friläget och då stannar motorn. När det blir klart att köra, trycker man bara ner kopplingen och motorn går igång igen. Så det är en miljövänlig bil!

På kvällen var Inge och Fia ute och körde. Ja, det var Fia som körde :) Jag var hemma och tog det lugnt.

Nu är klockan 5.50 och jag ska väl fortsätta surfa runt här på datorn. Inväntar även "Ring så spelar vi".

Ute är det just nu +3,6 grader! Brr.....

Ha en bra dag alla så hoppas jag att det blir en blogg ikväll :)


Kommentarer
Postat av: Sickan

Nästa gång jag byter bil så ska jag ha en mopedbil för en sådan behöver man inte besikta :)



GRATTIS till den nya bilen.

Kraaaaaaaaam

2011-10-08 @ 16:00:21
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Inger Forsman

Grattis till nya KIA bilen, är ju något visst med en ny bil. Brorsan har en KIA vilken vet jag inte men den är grön =))

2011-10-08 @ 17:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0