Mulen dag

Imorse blev det en dominobrickseffekt på badrummet. Jag ställde en flaska lite tokigt på tvättmaskinen och den föll, slog omkull en sak som i sin tur slog ner min deodorant (glasflaska). Trodde först att den höll, men blev snart varse att det inte var så. Slängde flaskan och så gjorde jag mig iordning. Såg då att det blänkte på golvet! Det var små, små glasbitar. Bara att plocka upp. Ut i köket och började med min frukost. Då hörde jag något konstigt, men det tog en stund att komma vad det var för ljud! Jisses, men det var ju mobilen som jag glömt stänga av alarmet på. Jag har den på alarm som en extra säkerhetsåtgärd om jag, mot förmodan, skulle somna om. Eller om batteriet skulle ta slut i min väckarklocka. Det kan ju faktiskt hända.

Väckte Inge 5.05. Men han var redan vaken! Förstår inte det :)) Jo, det var ju larmet, som väckt honom. Han skjutsade mig och Marita. 

På jobbet var det mycket att greppa. Först allt det administrativa och sedan en ny rapport. Biblioteket hann jag inte med idag och jag vet att där är massor för ingen registrerar när jag är ledig.

Inge varit på Vårdcentralen idag och han fick beröm. Har gått ner 5 kg sedan sist, vilket var bra.

Mulet har det varit hela dagen och inne på jobbet var det småkallt. Attans alltså, men en tjockare tröja går det åt. Det drar från fönstren.

Inge kom ut klockan 13 för han skulle tvätta bilen. Jag hade bokat. Sedan hämtade han Marita kl. 14. När jag kom ut, tog jag nyckeln till tvätthallen och gick in med.

Hem med Marita. Inge gick in och torkade av sig, för han fick nämligen en dusch av slangen. Fia följde med och vi åkte till affären och handlade lite.

När vi kom hem, kollade jag på "Hem till gården". Sedan förra veckans avsnitt av "Arge snickaren". Men det var hemskt vilka långa reklamavbrott Kanal 5 har. Över 2 minuter, ja nästan 3. 

Ringt och pratat med pappa. Allt var bra med  honom. Jag lovade att besöka honom imorgon.

Måste komma ihåg att säga till Marita att jag arbetar sent på onsdagen och på fredagen ska ju brorsan och jag vara på pappas boende och prata lite med personalen. Torsdagen berättade jag om imorse. Då ska jag ju till Stockholm. Vilken vecka :))

Dagesn pussel ser väl mysigt ut :)

Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0