Tisdag, en dag som många hatar

Ja, idag är det tisdag och jag vet att många hatar denna dagen. Förstår inte varför, men tur att vi människor är olika. Jag älskar alla dagar, för de har alltid något nytt att lära mig. Naturligtvis är ju fredagen den bästa dagen, men det är ju för att man ser fram emot att få tillbringa ett par dagar med familjen och koppla av lite.

Jag väckte Inge redan 4.30 imorse, för han bad mig om det igår. Det var NHL-hockey som lockade. I periodpausen var det lagom att skjutsa mig och Marita till våra resp. arbetsplatser.

Idag har även Fia börjat arbeta. I tre dagar ska hon "gå bredvid" och lära sig rutinerna på arbetet. Det är inom hemtjänsten och jag hoppas verkligen att hon kommer att trivas.

Jag gjorde klart en rapport och därefter gick jag till biblioteket. Gjorde klart högarna som var där och det tog cirka 2 timmar. Efter det, satte jag igång med en ny rapport. Skönt att det finns jobb hela tiden.

Inge  hämtade oss klockan 14. Vi skjutsade hem Marita och sedan åkte vi till pappa. Hade med hans nya rakapparat. Pappa mådde bra och idag hade  han varit ute på promenad med Mona. Det uppskattade han. Han har ju för sjutton inte varit  ute sedan i början av september.

Vi fikade tillsammans och så var det dags att åka. Var ner till "3" och kollade det här med uppdateringar. Man behöver inte göra det varje gång, så han stängde av meddelandet. Tack för det. Var sedan till Netto och handlade lite.

Fia var hemma. Inge hade hämtat henne innan han hämtade  oss. Jobbet verkade vara bra och det är ju positivt.

Duschat och ätit lite. Har sett på "Hem till gården". Snart är det TV. Så var denna dagen snart slut.

Dagens pussel gör att jag längtar lite, lite till Grekland :)

Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0