Regn och dis idag

ov till ca 5.30, men gick inte upp direkt. När jag kom upp, så regnade det och vi hade +4,4 grader. Gjorde mig iordning och därefter blev det datorn. Klockan 7 var jag ute i tvättstugan och körde igång. Tar långa programmet för då centrifugerar den så att tvätten nästan är torr.

Fia kom upp ca 7.15. Hon skulle och träna tjejerna i fotboll. Jag gick mellan bostaden och tvättstugan.

När Fia kom hem åt vi alla gemensam frukost. Jag hade pressat apelsiner, men jisses så sura de var. Oh, det vattnas i munnen bara jag skriver om det :)) Men gott ändå. Älskar helgfrukostarna!!!

Diskat och så ut igen. Det var sista maskinen som var klar.

Grannen kom (från Somalia) och hennes lilla dotter. Dottern är så mysig för hon kan ställa sig och bara skrika av glädje när hon ser mig. Jag blir så glad så. Hjälpte mamman att boka tvättid. Hon hade ena benet i gips pga. en benbrott, som hon fick innan hon kom till Sverige.

Förresten så var det 10 tjejer på fotbollsträningen idag. Positivt faktiskt.

Vi åkte allihop till pappa. Allt var bra med honom. Han sitter gärna och kasar fram och tillbaka i rullstolen. Naturligtvis så är ju inte pappa som han var förr. Men han är ändå min pappa. Humör har han för han tänder snabbt. 

Fia tog bilen och åkte till Malmslätt för att gå ut med Håkans hund.

Som rubriken antyder, så när regnet slutade blev det disigt istället. Vet inte vilket som är bäst.

Fia gjorde en jätte god korvrätt idag. Det var bara hon och jag som åt, för Inge hade ätit sin kyckling :)

Dagens pussel kommer här och det ser ut som det är från Grekland. Jag tänker på den blåa färgen på dörrarna.
Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0