Jag har tagit hand om mig själv

Hej mina goa läsare!
Denna dagen har jag valt att helt (eller nästan) ägna åt mig själv. Jag skulle och jag borde ha slutstädat i pappas lägenhet, men kände att det får anstå. Veckan som gått har varit hektisk och full av nya lärdomar. Man blir liksom aldrig för gammal för att lära nytt, men man kan heller inte släppa tanken på varför vår nya webbsida beter sig som den gör. Snacka om att fundera på jobbet långt in på fredagskvällen......
I vilket fall som helst så bäddade jag rent i våra sängar imorse för imorgon väntar tvättstugan på mig. Vi var och lämnade tipset och tog ett varv, vilket resulterade i en mycket skitig bil. Vi märkte det när vi kom till kyrkogården och jag kollade på mina byxor! De var leriga!!!! Och Fias och Inges byxor var mer än leriga. De var skitiga!!! Jag var nog lite försiktigare när jag klev ur bilen än vad de båda var. När vi kom till mammas gravplats, var locket till lyktan öppet. Ljuset som vi satte dit förra lördagen var inte nedbrunnet, men blött. Blir så himla arg på alla dessa människor som förstör. 

Hem och vi gick in. Därefter tog jag och Inge en promenad till vårt köpcentra och Fia tog bilen. Hon skulle kolla på Casper, som åter igen hade cup i hockeyn. Promenaden var skön och när vi kom hem fikade vi. Sedan ringde Fia. Mia skulle spela innebandy och Tove ville inte vara kvar och kolla på Casper. Hon kom till oss.

Tove och jag kollade på en mycket gripande film: Älska mig! Den finns i 6 delar på Youtube och jag rekommenderar den verkligen. Den handlar om mobbing och griper verkligen tag. Jag kände igen mig i många scener. Min skolgång var en ständig värk i magen. Jag längtade bara till att skoldagen var slut så att jag fick gå hem. Och vad resulterade det i? Jo, jag ville för allt i världen inte fortsätta på gymnasiet utan såg till att jag hade ett jobb efter skolan. Hemska, avskyvärda skoltid. Jag slutade skolan med att i princip ha gått realskolan.

Vi beställde pizza samt kebab. Det var Tove som ville ha kebab i bröd. Jisses så gott det var!!!! Inge brukar aldrig äta en hel pizza, men det gjorde han idag. Jag lämnade halva som brukligt. Finns ju ett stopp liksom :)

Nyss blev Tove hämtade av Mia, Casper och med Thomas som chaufför. Underbart att de är vänner och kan åka i samma bil.

Fia då?? Ja, hon åkte till Malmslätt även ikväll. Kärlek???? Jaa, det är nog så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0