Den skönaste lediga dagen på länge

Vaknade till vid 4.15 och tänkte: Jaha, så var det kört igen då! Går tydligen inte att sova längre. Gick upp på toan, men jag vägrade att stanna uppe så jag lade mig igen. Och döm om min förvåning, men jag somnade om och sov till 7.15!!!! Så himla, underbart skönt! Det behövde jag verkligen. 

Läste tidningen när jag kom upp och sedan blev det datorn. Fia kom upp omkring klockan 8. Jag berättade för henne om vad som fanns på Stadium Outlet idag och hon blev eld och lågor!
Ett par Puma body train för 390:-!!!! De kostar normal 1 200:- Jag ville förankra hos Inge först om att det var ok att jag köpte mig ett par. Satte igång att damma och torka. Allt medan Inge sov. Jag åt sedan frukost och när Inge kom upp kollade jag. Helt OK. Sagt och gjort! Fia och jag klädde på oss och så åkte vi till Stadium Outlet. Var där ca 9.55 och de öppnade kl. 10. Yes, vi hittade storlek 36!! Tyvärr fick vi samma färg (stålgrå), men....
När vi kom hem, var grannen Tove ute med sina barn; Kajsa och ... jaa, de vet inte om hon ska heta Maria eller Hanna. Hon föddes den 16 oktober. Inge höll på att dammsuga. Gick in efter en stund och då torkade jag golven.
När klockan var omkring 12 skjutsade vi Fia till Mia. De skulle iväg och åka skridsko med barnen. Inge och jag var och köpte ost och därefter till pappa. Han satt och sov i sin rullstol, men han vaknade när jag petade på honom. Pratade och hade trevligt. Så kom Lotta och frågade om vi ville ha kaffe och det ville vi. Alltså, det är så himla trevligt på detta boende så jag saknar ord. Lotta tog påtåren tillsammans med oss. Jag ska nog se till att de får Dagens ros i vår lokaltidning för det är de värda. Man känner sig hela tiden välkommen, oavsett när man kommer. Och att pappa trivs, det syns på honom.

Vi åkte sedan till Coop Extra och handlade lite. Därefter till Blomstertorget i Ullstämma. Där köpte vi en liggare till graven + 20 kg solrosfrön till fåglarna. Hade rabatt genom Corren med mera! Tack för det!!!

Letade ju efter Pumpa på Coop Extra men de hade ingen och inte heller på Blomstertorget. Så vi åkte till vårt köpcentra.  På parkeringen hörde jag någon ropa på mig. Det var Marianne G!!! Jag sprang bort och gav henne en kram. Strax senare kom hennes man, Rolf. Han och Inge känner ju varandra sedan förr och hade hur mycket som helst att prata om (speedway). Min mobil ringde och det var Fia. Jisses!! Klockan var ju 16! In till centrumet och jag hittade en liten pumpa. Den kostade 60:-..... Men vad gör man inte..

Hem och som tur var så hade vi vagnen i garaget. Vi lastade på 20 kg-säcken. Den ska vara på förrådet. Tove stod i duschen och Fia hade precis duschat. 

Jag fyllde på fågelhuset och konstaterade att det går nog åt 3 små hinkar att fylla huset. Nu blev det en hink.

Så här fint blev det när pumpan var klar:
Visst blev den fin!!!???

Nu ska vi snart äta benfri kotlett och pommes. Lite senare blir det, till Toves glädje, kräftor!!!

Ha en underbar kväll! Jag säger bara en sak: Min lediga dag har varit hur underbar som helst!


Kommentarer
Postat av: Sickan

Ursäkta att jag kommer med en dum fråga nu

när det gäller skorna. Varför var du tvungen

att fråga Inge om lov!!??



Kraaam

2011-11-05 @ 17:29:48
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0