Sommar, sommar, sommar och sol :))

När klockan ringde imorse, 3.45, trodde jag att det var fel tid. Det var så himla mörkt. Gick upp och kollade fler klockor. Men de stämde för alla visade lika. Fasadbelysningen på huset mitt emot lyste och det brukar det inte göra så dags. Men det var mulet ute. Det räknade jag inte med :(

Men snart kom solen, ja jag var på arbetet då. Stefan körde oss, för det skulle bli blåst :)

Låg nya intresseanmälningar + lite annat som skulle göras med intresseanmälningarna.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Fortsatte jobba och det tog hela förmiddagen.

Efter lunch fortsatte jag redigeringsjobbet.

Förresten så åkte Inge och jag och kollade på döttrarnas korpfotbollsmatch igår. De förlorade, men vad gör det :) Tove och Casper sparkade boll med varandra. Casper var nyklippt och håret blev kanonbra!

Idag har Tove varit på den klassiska skolresan: Omberg, Rökstenen och Vadstena! Hon glömde kylväskan uppe på Omberg och orkade inte gå tillbaka och hämta den :)

Skickade även iväg en massa rapporter, som jag fått beställning på. Kom precis på att jag inte skrivit någon faktura ännu! Det måste jag göra direkt imorgon bitti. Är lite mycket just nu. Känner att jag ska hjälpa så många, men samtidigt så gillar jag ju det. Blir dock lite förb. när jag fick ett mejl om en tryckt rapport. Det var lite fel i den och jag bad författarna gå igenom ordentligt innan den trycktes, men när den är tryckt, då upptäcker de felen.

Blåst har det gjort, men det var en varm och skön blåst.

Har fått mina fönster tvättade på jobbet (ja, de gjorde det nog efter att jag gått hem).

Stefan och Marita kom även idag precis när jag kom ut genom porten. In till oss och ut på baksidan. Där satt Inge och Fia. Inge och Stefan har klippt gräsmattorna idag + kantklippt. De har visst hjälpt två ensamma mammor också :))

In till pappa och han ville med ut på en promenad. Härligt tycker jag. När vi kom åter, fixade jag TV:n åt honom.

Sedan gick jag och Fia 2½ km-spåret. Vi var nästan ensamma. Fåglarna kvittrar så det står härliga till.

Duschade när vi kom hem. Sedan satte jag mig i solen och bara njöt. Satt nästan en timme innan jag gick in och åt lite + fixade spenat och korv till morgondagens lunch.

Fia åkte iväg och kollade på Caspers fotbollsträning.

Var nyss in till pappa och kollade vad han skulle se på.

Fia och jag ska se på "Sofias änglar – hur det gick".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0