Lite om veckan som varit

Nu så ska jag försöka att sammanfatta tisdag till idag.

I tisdags (Norges nationaldag) så gick jag och 4 till på min enhet från huvudkontoret här i Linköping ut till busshållplatsen.

På taket till busskuren mitt emot där vi stod har en fiskmås ett bo. Vet inte om det syns, men fiskmåsen ligger och ruvar upp till höger:

Vi tog bussen till Centralen och inväntade tåget, som skulle ta oss till Nässjö! Avgångstid: 13:00! Och det gick i tid. Till Nässjö tog det knappt en timme. Vi passade på att fika där. Blåste och regnade, så det var inte något skönt ute.

Klockan 14:18 avgick Västtrafik-tåget mot Göteborg. Stannar på väldigt många ställen, men jag tycker det är häftigt. Man får se så mycket. I Falköping vänder tåget  och vi fick oss ett gott skratt. Det far ju iväg på ett sidospår och resan gick vidare genom ett underbart landskap.

När vi kom till Göteborg klockan 17 kom solen fram, men det blåste. En kollega skulle träffa sin son, som bor i Göteborg, men vi andra letade upp en Thai-restaurang. Smakade ljuvligt. Sedan tog vi bussen till vårt hotell, som låg ute på Lindholmen. Quality hotell 11. Utanför såg det ut så här:

Vatten, vatten, vatten bara vanligt vatten! UNDERBART! Men attans vad småkyligt det var!

Vi gick checkade in och sedan bestämde vi att ses i restaurangen och ta ett glas vin.

Vilken utsikt det var från våning 6:

När klockan var omkring 21 skiljdes vi åt för vi kände oss alla trötta!

Jag tog ett glas vin på mitt hotellrum (hade med mig för meningen var att jag och min kollega skulle ses, men eftersom alla vara trötta ställde vi in). Kollade utsikten från mitt rum och så här såg det ut (fönstren var skitiga):

Bakom det tegelfärgade huset ligger Eriksbergsvarvet (om jag förstått rätt).

Så måste jag visa en bild inifrån hotellet. Jag hade känslan av att det är byggt som en båt :)

På morgonen åt jag och min kollega (vi har likartade arbetsuppgifter) frukost kl. 6.30. Chefen anslöt sig till oss. Hon hade arbetat till midnatt!!!! Övriga kollegor kom ca kl. 7. När alla vara klara med frukost och hade checkat ut, tog vi bussen till lokalkontoret. Min kollega fick åka bil med filmteamet, men det berodde på ryggvärk.

När vi kom fram och plockat in våra ytterplatt och ryggsäckar i låsta skåp, kände jag på min rygg. Jag var blöt!!!! Men, visst regnade det, men inte såååååå mycket. Jäklar tänkte jag och öppnade mitt skåp och tog fram ryggsäcken! Naturligtvis hade vinet (1 liters förpackning i tetra) gått sönder. Jag hade inte med mig en full, men nästan full (tagit 2 glas hemma och ett på hotellrummet). Tur ändå att mina kläder och skor låg i plastpåsar i ryggan. Det var bara att  hälla ut vinet. Sade till killarna som städade att de skulle sno sig på och städa toaletten och tvättstället, då det stank vin! De fick sig ett gott skratt. Tur att inte jag stank!!! Men när jag öppade skåpet vid lunchtid, så stank det från ryggan.

Vi satte igång att förbereda inför invigningen. Fixat ficklampor och broschyrer. Sedan blev det lite "dötid", vilket jag inte gillar, när jag visste att  jag hade massor att göra hemma. Men vi pratade med våra arbetskamrater i Göteborg, vilket var trevligt.

Omkring  klockan 11.30 gick vi till lunchen, som var en bit bort. Småregnade och blåste. Lunchen var väl ingen höjdare. Det var mingeltallrikar med lite kallt och så öl/vatten till. Kul för min förra chef var där och skulle deltaga på seminariet + invigningen. Även vår högste före detta GD var där och han hälsade så glatt.

Klockan 15.30 var det så dags för invigningen av den nya körsimulatorn:

Lite suddigt men... Sådan tröja som killen har, hade även vi på oss. Men jag och min kollega som stod vid en stor port till vänster och hälsade alla välkomna, fick ha jackorna på oss! Småregn och blåst. Partytältet med dryck och snittar var precis utanför.

Klockan 17.10 satt vi på bussen tillsammans med ett antal andra från huvudkontoret. Färden gick hemåt i regn och grått. Cirka 3½ mil innan Jönköping stannade vi för att äta eller sträcka på benen. De flesta valde att äta, vilket även jag gjorde då lunhen inte var särskilt mättande. Jag tog en halv pannbiff och fick betala för barnportion hahahhaha.. ibland har man tur!! Och mätt blev jag!

Hemma vid huvudkontoret omkring 21.10. Fia stod och väntade med bilen. In till pappa när vi kom hem. Allt bra med honom och han blev glad att se mig :))

Så in till oss. Inge kollade på TV... hade ni trott något annat??? Jag plockade upp och så satte jag mig vid datorn och kollade på mejlen. Men jag insåg ju att jag var tvungen att lägga mig för en ny dag kom ju snart.

Och på torsdagen var det, vilket jag skrev tidigare, full fart. Vi handlade efter arbetet och äntligen träffade vi Lena och Tommy!!! Det blev Maxikramar!!!!

Igår hade jag också fullt upp hela dagen. Tar emot intresseanmälningar till nästa års konferens. Och det strömmar in! Var även till biblioteket för jag vill inte ha alltför stora högar. Bättre att det tar högst en timme.

Blåste även igår, men solen lyste. Stefan skjutsade och hämtade. Varken Marita eller jag gillar att cykla i hård blåst.

På kvällen igår åt Fia och jag kebabkött och pommes och Inge åt schnitzel.

Fia var iväg på fotboll. Hennes tjejers lag var matchvärdar, vilket innebar att några tjejer var bollkallar.

Inge och jag gick över och pratade med Stefan och Marita en stund.

Jag ringde även brorsan för jag blev så arg. Ringde nämligen och kollade hur det var med min faster och undrade om hon givit med sig om att jag kunde hämta personliga tillhörigheter. Då säger personalen att hennes "gode man" skulle komma i helgen och skjutsa hem henne för att hämta saker! Alltså det är ju inte klokt. Han bor visst i Dalarna och ska alltså göra detta. Jag bor i samma stad som min faster!!!! Nej, jag blev uppriktigt sagt jätte ledsen.

Och så idag; lördag.

Jag väcktes av en fluga omkring klockan 6 och gick upp strax efter. Är väl inte meningen att man ska sova!!! Läste tidningen och sedan blev det datorn. På med webbradion.

Fia kom upp 7.30!!!! Klockan 9 hade vi tagit fram frukosten och väckt Inge. Diskat och bäddat. Ringde sedan pappa. Allt bra! Duschade därefter och gjorde mig iordning.

In till pappa med corren. Omkring kl. 11 åkte Inge, jag och Fia med travet. Sedan ett varv, som slutade i Norrköping!!! Körde runt där, vilket alltid är lika trevligt!

Väl hemma, gick jag till pappa och städade hans framsidealtan. Allt för att slippa tvätta fönstren här hemma... hahaha.. Nej, jag ska ta dem snart, men inte just nu.

Nu inväntar vi Casper, som ska sova hos. Tove är hos deras farmor för hon ville sova där!

Fia ska grilla kycklingfiléer. Jag får gå in till pappa och ändra TV-kanaler ikväll!