Kyligt idag

Vaknade vid 3-tiden, men somnade om. Tack och lov för det. Men sov bara till ca kl. 5 därefter slumrade jag till 6.30. Upp och gjorde mig iordning. Klockan 7 var jag i tvättstugan. Innan jag kunde börja, fick jag städa efter den som tvättat innan GRRRRRRRRRRRRRRRR... Skräpigt på golvet, tvättmedel på tvättmaskinen och i facken, ej tagit bort luddet i torktumlaren. Så vill man inte finna tvättstugan.

Gick ut igen strax efter kl. 8 och flyttade över till tumlaren samt tog in det som skulle hängas. Datorn under tiden. Klockan 9.10 gick jag ut igen. Fia var uppe då, men vi skulle vänta med frukosten till dess jag kom in. Plockade ur tvätten och städade efter mig. Till pappa med hans tvätt. Vi pratade en stund och jag fyllde på hans medicin.

Frukost, disk och bäddat. Ute var det småkyligt idag. Solen kommit och gått.

Inge och jag åkte iväg ca 11.50. Fia skulle bli hämtad av Mia. De skulle handla.

Vi körde ett varv på stan. Sedan ut på landet en sväng. Hade varit en bilolycka på ett ställe, men ingen var skadad. Bilarna gick dock inte att köra utan de fick bärgas.

På vägen in mot stan fick vi se att det håller på att byggas en ny sträckning; "Södra länken" heter det visst. Det är vid SAAB:s flygfält!



Stenhögen var tidigare ett berg!
Vägen ska gå fram här! Ska bli så spännande att följa detta vägbygge!

Nej, inte blev vädret som jag trodde. Blåst en nordlig vind och solen har som sagt hoppat fram och tillbaka. Men det är ju så här maj ska vara. Fattas bara regnet då. Det kommer nog sjutton. Kan ju regna på natten, så vi slipper bli blöta när vi cyklar.

Pappa hade inte fått någon mat när vi kom hem från åkturen. Jag ringde och undrade varför. Det hade blivit ett missförstånd och de skulle komma med den. Och det gjorde de!

Nej, nu ska Fia och jag kolla på "Världens bästa hotell". Därefter "Mästarnas mästare" och sedan är det natti för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0