Kom på en sak när jag lagt mig

Igårkväll kom jag på en sak angående kommentaren från "Mira". Klickade ju på länken och hamnade på en VVS-firma i Växjö hhahahahahaha... det var ju mitt jobb som rörkrökare som du undrade över. Jo, du sådana saker som att rensa avloppet i tvättstället fixar jag hur lätt som helst. Pappa var inte rörmokare för intet. Han lärde mig ett och annat!

Morgonen var bitande kall; -0,8 grader och blåst. Skönt att åka bil till jobbet. Full fart på direkten.

Ringde pappa och allt var bra! Fixat ett notat för webben. Gjort klart ett annat och så fått ett nytt. Härligt nu är det fart på produktionen igen. Alla på en gång hahahahahaha...

Ett fjärrvärmerör hade gått sönder i centrala Linköping, vilket resulterade i att värmen försvann och även varmvattnet. Tur att jag inte behövde diska på jobbet, bara skölja av! Ringde pappa när jag bytte av i växeln och berättade för honom. Han har ju inte radion på och får färska nyheter precis. Jo, han tyckte att det var lite kallt. Men ta på dig en extra tröja sade jag till honom.

Arbetade till kl. 14 då Inge hämtade. Fia var och hämtade barnbarnen. In och hälsade på dem och därefter gick jag till pappa. Pratade en stund med  honom. Så in och skalade potatis. Rätt som det var hörde vi en grävmaskin. Han var hos oss och grävde där muren en gång varit. Gick ut och pratade med honom och bad honom gräva upp rosbusken. Den får ju aldrig mer det stöd den hade av muren. Visserligen har den funnits där i ca 26 år, men... Så fyllde de igen med jord. Inget mer just nu. Ska visst få nytt staket nästa vecka. Det ser jag fram emot för jag måste plantera om mina tomater och ställa ut dem i hinkarna.

Fia värmde köttbullar och gjorde en kanongod sås. Hon kan hon, det måste jag säga. Ungarna åt så det stod härliga till. Och det var mamma Scans köttbullar inte mina....

Sedan blev det bus av och skrik. Jisses alltså, när de kommer igång då lyssnar de inte. Inte ens på mormor! Men det är klart, jag  har ju svårt att hålla mig för skratt emellanåt.

Fia och barnen åkte till träningen och jag följde med till bilen. Sedan kom brorsan. Han hade hälsat på pappa en kortis. Vi pratade en stund.

Vart den här eftermiddagen tog vägen, det undrar jag. Har sett på "Hem till gården".

Fia är iväg och spelar korpfotboll. Premiär ikväll. Jag borde väl ha åkt och kollat, men det känns lite kallt och så dra iväg med två bilar kändes lite onödigt. Nästa vecka, om vädret tillåter, ska jag nog kolla. Åker då med henne till uppvärmningen.

Nej, nu ska jag kolla in på Facebook innan mina TV-program börjar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0