Frysen åter igen sönder

Imorse var det bara +5,4 grader. Helt sjukt med denna kyla, men men  maj ska ju vara kall, säger jag åter igen.

Inge skjutsade oss även idag och det är skönt. Full fart direkt. Hade kommit ett par nya anmälningar, som jag fixade direkt. Därefter blev det rapportredigering. Skulle även ta ett nytt nummer till en annan rapport, men upptäckte att min kollega hoppat över 4 nummer. Frågade henne när hon kom och hon visste inte varför. Men vi rättade till det.

Ringde pappa och allt var bra. Han var bara lite irriterad på killen som varit hos honom på morgonen. För han kan inte bädda!!!!! Och inte raka honom ordentligt heller.

Efter min lunch, bytte jag av i växeln. Solen lyste och det var många som hade långlunch idag. Tar de månne igen det på kvällen????

 Fortsatte sedan arbeta med mitt fram till klockan 14. Då stod Inge, Fia och Marita och väntade på mig. Skjutsade hem Marita och sedan åkte vi till Maxi och handlade.

Samma rutin som alltid när vi kommer hem :) In med våra varor och så till pappa med hans. Men idag bäddade jag även om hans säng och tog fram rena nattkläder åt honom. Pratade även en stund innan jag gick in och åt mat.

Efter disken satte jag igång med att lägga in vita Västeråsgurkor. Då började det att pipa bakom mig. Trodde först att det var kylskåpsdörren som inte var stängd, men upptäckte att det var frysen som lät. Och där var dörren stängd. Gradantalet visade på -11. Bad Inge komma, men han kollade bara. Då kom Fia och tryckte på lite knappar så att oljudet upphörde. Sedan gick temperaturen upp till -9. Men så kom Inge ut och tryckte på ett par knappar han också och det verkade som att kylan gick åt rätt håll. Pyttsan heller! När jag kom ut till Fia, som bakade bullar, så var det åter igen -9. Ingen idé att ringa felanmälan nu, men imorgon bitti så får vi göra det.

Jag plockade ur det som var viktigast i frysen och gick bort till pappa med den. Skönt att han bor nära oss. Han fick även några nybakade bullar :))

Har haft en himla huvudvärk ikväll och det har inte släppt helt, trots tabletter.

Imorgon är det fredag och det ska bli så skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0