Aj, aj, aj; Träningsvärk idag

Gick upp omkring klockan 6. Hade jag legat kvar, så hade jag nog somnat om, så det var bäst att kliva upp. Gjorde mig iordning och så datorn en kort stund. Lastade på all tvätt på vagnen. Det var en hel del idag; Fia hade två kassar! Satte den ena kassen på den andra och så skulle jag gå ut genom porten. Pang, så åkte kassen i golvet och ut ramlade tvätt- och sköljmedel (flytande båda två). Korken på sköljmedlet gick sönder och ut rann sköljmedlet. Vad jag sade? Det skriver jag inte här :)) Men bara att torka upp och så ut till tvättstugan. Hade bokat både ettan och trean, så det blev 4 maskiner på en gång. När jag kom tillbaka så luktade det väldigt gott i trappan. Men jag insåg att det blir halt på golvet, så jag skrev en stor lapp och satte upp i trapphuset om att det kunde vara halt!

Ut nästa gång strax efter klockan 8. I med nästan all tvätt i tumlaren och lite i torkrummet. Fia, som hade vaknat, var med och hjälpte till. Tove ringde och undrade var hon var :)

Jag gick in till pappa med hans skjorta och så fyllde jag på medicinen. Lovade att återkomma. Fia och jag tog fram frukosten och väckte Inge. Diskat och bäddat. Sedan till tvättstugan igen. Då följde Tove med mig. Hon plockade ur från maskinerna. In till pappa med hans tvätt. Tove och jag tog med pappa på en promenad. Jag passade på att fota de båda:



Jag kunde inte låta bli att ta denna bild på Tove:



Plupp, så var Tove där :))

När jag var klar i tvättstugan, gick Inge, jag, Fia och Tove ut i spåret. Vi hade bestämt oss för 5 km-spåret. Tove ville det och så fick det bli. Frågan var om hon skulle orka. Stundtals så gjorde hon nog inte det, men hon fixade det.

På ett ställe har naturen gjort en portal av björkar:





Det är så underbart i skogen nu. Såg att liljekonvaljerna är på väg, så snart kan man plocka dem. Men jag kan inte ha dem inne utan endast ute på altanbordet.

Vi har ätit rotmos och köttkorv. Det tilltalade tyvärr inte Tove, men vi andra älskar det. Jag förberedde allt imorse, efter att jag startat i tvättstugan.

Jag har en himla träningsvärk och den kommer sig nog av att jag rensade pappas rabatt igår och lite annat smått och gott vad gäller utearbete. Dessutom visade Fia mig en rörelse med pilatesbollen. Aj, aj, aj hahahahahaa...

Nu ska jag snart gå in till pappa och ändra TV-kanal. Har försökt att få fatt på min faster, som idag fyller 93 år, men inget svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0