Varför????

Jaa, varför kan jag inte sova lediga morgnar??? Men det är klart, min kropp är ju inställd på ett visst klockslag och med tanke på att jag satt uppe och kollade på Big Brother igår kväll så sov jag ju till normal tid. Vaknade alltså kl. 5 och i vanliga fall, när jag lägger mig runt kl. 22 så sover jag till kl. 4.

Gick upp och på toan. Lade  mig igen, men det gick verkligen inte att hitta John Blund, så jag gick upp och läste tidningen. Mycket intressant att läsa. Sedan blev det datorn och på med webbradion. Det var Da Capo och inte helt fel att lyssna till.

När klockan var strax efter 7 kom Fia upp!!!! Jisses så snopen jag blev!! Hon var utsövd, men arg på att hon inte kunde sova lääänge :))) hehehehe jag känner igen mig.

Så började "Ring så spelar vi" och idag handlade det om Melodifestivalen. Christer Björkman var med fram till klockan 8. Tufft alltså!! Han kom i säng vid 2-tiden inatt! Ja, ja, han får väl semester nu och då får han ju sova....

Måste bara berätta detta: Här om dagen, när Inge skulle ta på sig sina svarta långbyxor (som han tyvärr hänger på handdukshållaren i badrummet) så sade han: Jaha, det märks att Tove sovit  här!! Vad då, svarade jag. Jo, hon har dragit upp gylfen, knäppt knappen och dragit åt bältet!!!!! hahahahahahahaha.. ungar är underbara!!!

Ringde pappa och allt var bra!

Fia tog fram frukosten och jag väckte Inge. Ja, jag hjälpte också till med frukosten.

Diskat och efter det så blev det en skön dusch. Fixade håret och gjorde mig iordning. När Fia gick till garaget, gick jag in till pappa med tidningen. Han ville ju ha pepparkakor. Jag kom då på, att jag kunde ta en promenad till vårt köpcentra och inhandla det. Oh, vad skönt det var i solen!!!  Sedan en promenad till fotbollshallen där Fia var. Hennes tjejer hade träningsmatch. När jag kom fram dit, så kom jag inte in för dörren var låst. Fick ingen kontakt med Maria, som var där och kollade,  men till slut fick jag kontakt med Fia. Men precis som hon svarade, kom det en liten tjej och öppnade åt mig och ett par till. Tyvärr så förlorade "Fias" tjejer med 0-13!!! Kan ju förstå varför!! För är man inte med på träningarna, så kan man inte heller lära sig att spela match och hitta sina lagkamrater. Blir lite irriterad på de föräldrar, som inte "tvingar" sina barn till träningarna, men låter dem vara med på matcher. Dålig moral!!!!

Åkte med Fia hem och då stannade jag först vid lekparken och pratade med lilla Kajsa och hennes pappa. Sedan, när Inge och Fia var på väg, gick jag in till pappa med hans pepparkakor.

Vi åkte med travet och tog ett varv därefter. När vi kom hem, kom Lasse och "nalle". Jag gick till pappa och satte in TV:n åt honom. Inge fixade fikat. Maria och barnen kom och de åt lite MCD-mat. Sedan fikade vi. När Maria, Lasse och barnen åkte för att spela bowling, gick jag in till pappa och bytte lakan + handdukar! Tog med mig hans tvättunna in till oss. Fia var ute med Nalle när jag kom in igen.

Skalade potatis och morötter. Inge stekte köttet till kalopsen. Fia kom hem med mycket smutsig Nalle. Jag fick torka honom. Vet ju precis hur och var man ska torka en "stor" hund. Det jag lärde mig när mamma och pappade hade hund, sitter liksom i ryggraden.

Mia och de övriga kom precis när 1: perioden var slut mellan Skellefteå och LHC. Det stod då 0-2. YES, tänkte vi alla. Maria, Fia och barnen åkte och handlade. Lasse stannade och kollade andra perioden. Då kvitterade Skellefteå  med hjälp av domarna (LÄRKING!!!!!). Så när Maria kom åter stod det 2-2.  Tove stannade hos oss, men Lasse och Nalle åkte efter Maria och Casper.

Matchen slutade 3-3 och det blev förlängning. Då passade vi på att äta kalops, potatis och rödbetor. Och så började 4:e perioden, som jag inte hann att se för Tove satt och åt. Men... men... LHC gjorde mål!!! De vann!!! Underbart säger jag!!! HEJA LHC!!! Se till att bli Svenska mästare i år!!!

Orkar snart inte skriva mer för det hänger sig hela tiden!!

Var nyss in till pappa för han tyckte inte att kanalen stämde som jag satt in åt honom. Jag rusade in och jag hade faktiskt satt in "rätt" kanal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0