Vaknade tidigt även idag

Vaknade strax efter klockan 5. Gick upp ca 5.25 och gjorde mig iordning. Ute var det -7,8 grader!

Gick till tvättstugan klockan och körde igång maskinerna. När jag kom in, satte jag på dillköttet och medan det kokade upp skalade jag potatis och morötter. Skummade köttet och lade i kryddorna + dillen. Sedan var det dags att gå till tvättstugan igen och flytta över till tumlaren. Jisses vad man hinner med!

Känner saknad idag och det beror på att det idag är 24 år sedan som Henrik log och vände om. Han har det säkert bra i Sommarlandet, men just denna dagen känns saknaden mer. Det gör inte ont längre och jag ältar heller inte detta. Det är årsdagarna och jularna som är jobbigast för det fattas någon vid bordet. Så funderar man ju på hur han skulle ha sett ut, vad  han hade jobbat med osv.

Jag är dock så tacksam över våra tjejer och även för Jonas, som jag är bonusmamma åt. Jag är glad att de finns här på jorden.

Ser ut att bli en lika fin dag som igår!

Klar i tvättstugan ca kl. 9. In till pappa med hans tvätt och så fyllde jag på medicindosetten. Pratade givetvis en stund med pappa.

När jag kom in och vår tvätt var inplockad, satte jag igång att pressa apelsiner! Inge och Fia kom upp samtidigt!! Frukost och färskpressad juice. Mums så gott.

Fia och jag åkte till Maxi för att inhandla flytande tvättmedel (Ariel 5 för 99:-). Jag glömde ju det i torsdags och så behövde även jag ha mjölk :)

Ringde Inge när vi åkte hem och så kom han ut. Till kyrkogården där vi tände detta ljuset:



Vilken tur att jag hade gjort ett nytt hjärta till Henrik, som jag skrev ut på jobbet. För idag vägrade vår skrivare. Måste köpa ny färg. Så därför blev det inte Neta's hjärta runt Henrik.

Inge och jag bestämde att vi skulle ta en promenad från kyrkogården. Fia hade inget emot att ta bilen hem och även ta in kassarna. Hon tränar ju imorgon, så motion får hon.

Det blev en underbar promenad i solen.

In till pappa med hans varor (mjölk och bitsocker). Lovade att återkomma och ändra till ishockeyn klockan 16.

Fia och jag har suttit på framsidan och solat. Helt underbart är det med denna härliga sol!



Fia njuter verkligen :))

Och vad fick ja se då?



Jo, en liten gul krokus! Oh, så glad man blir!!


Nu händer det väl inte så mycket mer idag! Vi är alla spända på hur det ska gå för LHC uppe i Skellefteå idag. Jag hoppas att de vinner.

Snart ska vi äta dillkött, sås och potatis. Mums!!

Ja, denna helgen gick fort som vanligt, men underbart väder har vi haft!


Kommentarer
Postat av: Elisabet Öström

ja du dit lag förlorade men mitt lag luleå vann kram

2011-03-21 @ 05:59:02
Postat av: Gunilla

Grattis Elisabet!! Mitt lag hade glömt något hemma tror jag!

Kram Gunilla

2011-03-21 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0